در حال خواندن
موبایل ال جی K10 و K8 معرفی شد
0

نود فناوری-ال جی شاید در حوزه موبایل های پرچمدار آنطور که باید و شاید موفق نبوده باشد، اما موبایل های اقتصادی تر و میان رده کره ای ها همواره فروش مناسبی را تجربه کرده اند. این کمپانی از سال ۲۰۱۶ مشغول توسعه موبایل هایی تحت برند K بوده و در جریان کنگره جهانی موبایل امسال، باید منتظر رونمایی رسمی از مدل های ۲۰۱۸ دو موبایل K8 و K10 باشیم.

نه K8 و نه K10 تغییرات چندانی نسبت به مدل های سال پیش خود نداشته اند. تغییرات اندک در طراحی و بهبودهای نسبی مشخصات سخت افزاری، تقریباً تنها وجوه تمایز نسبت به مدل های قبلی هستند و حتی شاهد بهره گیری از نسبت ابعاد ۱۸:۹ نمایشگر نیز نیستیم. در عوض ال جی سعی دارد توجه مشتریان را به دوربین دو دستگاه جلب کند.

موبایل ال جی K10

ال جی می گوید مدل ۲۰۱۸ موبایل K10 به همان سنسور ۱۳ مگاپیکسلی موجود در جی ۶ مجهز شده؛ اما منظور اصلی این کمپانی، تنها یکی دو از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی جی ۶ بوده. فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار است کیفیت تصویربرداری K10 را افزایش دهد و از طرف دیگر شاهد قابلیتی به نام «Smart Rear Key» هستیم که در واقع به دکمه پاور و اسکنر اثر انگشت اجازه می دهد تا به عنوان ابزاری برای ثبت اسکرین شات نیز عمل کنند. مشخصات دستگاه به شرح زیر است:

سیستم عامل: اندروید ۷٫۱٫۲ نوقا

پردازنده: هشت هسته ای با فرکانس کاری ۱٫۵ گیگاهرتز

حافظه رم: ۲ یا ۳ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت

نمایشگر: ۵٫۱۳ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰x720

دوربین اصلی: ۸ یا ۱۳ مگاپیکسل

دوربین سلفی: ۵ یا ۸ مگاپیکسل

باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت

 

موبایل ال جی K8

وقتی نوبت به LG K8 می رسد، با دوربینی نه چندان تحسین برانگیز مواجه هستیم که البته ال جی سعی داشته با قابلیت های نرم افزاری، عملکردش را بهبود بخشد. تصویربرداری خودکار، تصویربرداری مبتنی بر ژست و فلاش نمایشگر برای عکس های سلفی، مهم ترین قابلیت های نرم افزاری K8 هستند.

از طرف دیگر، می توانیم منتظر «Flash Jump Shot» (که هر ۳ ثانیه تصاویری را ثبت کرده و سپس مجموع تصاویر را به یک فایل گیف تبدیل می کند) و نیز «Timer Helper» (که باعث چشمک زدن فلاش به عنوان تایمر می شود) نیز باشیم. البته گفتنی است که این امکانات تنها به K8 محدود نبوده و در K10 نیز جای گرفته اند. مشخصات LG K8 به شرح زیر است:

سیستم عامل: اندروید ۷٫۱٫۲ نوقا

پردازنده: هشت هسته ای با فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتز

حافظه رم: ۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت

نمایشگر: ۵٫۰ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰x720

دوربین اصلی: ۸ مگاپیکسل

دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل

باتری: ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت

در حال حاضر از قیمت گذاری و تاریخ عرضه دو موبایل تازه ال جی در دست نیست اما ال جی K8 و ال جی K10 (که در دو مدل پلاس و آلفا تولید شده) در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ رسماً معرفی خواهند شد.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر