در حال خواندن
موبایل‌ اقتصادی‌ موتو E5 رونمایی شد
0

نود فناوری-موبایل های خانواده موتو جی ۶ تنها اسمارت فون هایی نبودند که اخیراً از سوی موتورولا معرفی شدند و این کمپانی علاوه بر میان رده های جدیدش، سه موبایل اقتصادی تر نیز در دستور کار داشت. سری E موتورولا، حالا سه عضو جدید دارد که درست مانند خانواده موتو جی ۶ تحت عناوین «موتو E5»، «موتو E5 Plus» و «موتو E5 Play» شناخته می شوند؛ ضمناً مدل استاندارد E5 قرار است به صورت محدود و تنها در برخی از بازارها عرضه شود.

به صورت معمول موبایل های سری E به خوبی سری G نیستند اما این موضوع درباره E5 Plus مصداق ندارد. قدرتمندترین عضو این خانواده همراه با نمایشگری ۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p به دست مشتریان می رسد و از دیگر مشخصات آن می توان به اسنپدراگون ۴۳۵، سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

 

موتو E5

برخلاف سری G، خبری از دوربین دوگانه نیست و E5 Plus همراه با سنسور واحد ۱۲ مگاپیکسلی عرضه می شود؛ اما این موبایل مزیتی بزرگ نسبت به تمام موبایل جدید موتورولا دارد که می تواند نظرتان را راجع به آن تغییر دهد: باتری غول آسای ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی.

علی رغم ظاهر و مشخصات قابل قبول E5 Plus، مدل E5 Play مانند موبایل های قدیمی سری موتو E یا موتو G به نظر می رسد و بدنه ای پلاستیکی با نسبت ابعاد ۱۶:۹ نمایشگر دارد. البته موتورولا موبایل این چنینی زیادی ساخته و اکثر آنها احساس خوبی در دست منتقل می کنند اما مشخصاً E5 Play نیامده تا چشم مشتریان را به خود بدوزد. نمایشگر ۵٫۲ اینچی این مدل رزولوشن HD را به نمایش در می آورد و در کمال تعجب، باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی در آن جای گرفته؛ هرچند که قابل تعویض است.

 

برخلاف E5 Plus با سه گیگابایت حافظه رم، E5 Play تنها از دو گیگابایت حافظه رم برخوردار است و به چیپست اندک ضعیف تر اسنپدراگون ۴۲۵ و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده. E5 Play و مدل ۵٫۷ اینچی E5 با نسبت ابعاد ۱۸:۹ نمایشگر، از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی بهره می برند و از این نظر، عملکردی ضعیف تر نسبت به برادر بزرگ تر و گران قیمت تر خود دارند. ضمناً ناگفته نماند که هر سه موبایل به صورت پیش فرض اندروید ۸٫۰ اوریو را به اجرا در می آورند.

موتورولا قصد دارد تمام موبایل های جدیدش را طی ماه مه یا ژوئن روانه بازار کند. موتو E5 Plus در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و لاتین عرضه می شود و ۱۶۹ یورو قیمت گذاری شده است که در بازار آمریکا، معادل ۱۶۹ دلار یا کمتر خواهد بود. بعد از این نوبت به مدل E5 با برچسب قیمت ۱۵۰ یورو می رسد و در نهایت E5 Play با قیمتی نامشخص به صورت انحصاری در بازار آمریکا عرضه می شود.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر