در حال خواندن
معاون شرکت ملی پست: فقط ۱۰ درصد مرسوله‌ها توسط شرکت ملی پست جابه‌جا می‌شود 
0

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: سهم شرکت ملی پست از حجم مرسولاتی که در کشور جابه‌جا می‌شود، نزدیک‌به ۱۰ درصد است و ۸۰ درصد مرسولات توسط بخش های متعددی که در این صنعت فعالیت می‌کنند توزیع می‌شود که این بخش ها باید ساماندهی شوند.

محمد احمدی در گفت و گویی اظهار داشت: پست شریان نامرئی ارتباطات است. خدمات پستی روی لبه نیاز جامعه شکل گرفته است و خدمات متعددی به شهروندان ارائه می دهد و فقط ارسال و مراسلات نیست.

وی افزود: میانگین هزینه‌های توزیع در کشورهای توسعه یافته معادل ۶ تا هفت درصد و این عدد در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است.

احمدی خاطرنشان‌کرد: برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط شرکت‌های پست یک توانمندساز هستند که فرصت عرضه و فروش خدمات را فراهم می‌کنند و با بهینه‌سازی خدمات هزینه شبکه های توزیع را کاهش می دهند.

وی تاکید کرد: هر میزان شبکه توزیع خرده فروشی را توسعه دهیم، قیمت تمام شده محصول برای مصرف کننده نهایی کاهش پیدا می کند.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ادامه‌داد: ساختار اصلی صنعت پست مبتنی بر توان نیروی انسانی است. حتی در کشورهای پیشرفته هم بیش از ۹٠ درصد عملکرد اجرایی وابسته به فعالیت نیروی انسانی است.

وی اظهار داشت: ادارات پست یک واسطه هستند که بنگاه های اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ را به مصرف کننده نهایی وصل می کنند.

احمدی بیان‌داشت: نزدیک‌به ۷۰ شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک با شرکت ملی پست قرارداد واسطه پستی دارند و ۱۵ هزار فروشگاه اینترنتی را حمایت می کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سهم شرکت ملی پست از حجم مرسولاتی که در کشور جابه جا می شود حدود ۱۰ درصد است و بخش عمده توزیع توسط بخش های متعددی که در این صنعت فعالیت می کنند، انجام می شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه بازیگران این بازار باید ساماندهی شوند، گفت: هنوز تعداد فعالانی که به صورت خاکستری در این صنعت فعالیت می کنند سهم ۸۰ درصدی را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح‌کرد: چالش اصلی شرکت ملی پست زیرساخت است و باید سرمایه گذاری گسترده ای در این حوزه انجام شود.

ترافیک سالیانه مرسولات پستی ۳۰۰ میلیون بسته است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر