در حال خواندن
معاون ارشد اندروید، از دلیل اصلی خود برای خروج از گوگل می گوید
0

مانی قاسمی –
هوگو بارا، معاون ارشد بخش اندروید، چندی پیش گوگل این غول دنیای تکنولوژی را به مقصد شرکتی به نام Xiaomi در چین ترک کرد. در آن زمان شایعات زیادی پیرامون این جدایی شکل گرفت، مبنی بر اینکه سرگی برین با یکی از دوستان نزدیک هوگو رابطه داشته و همین موضوع باعث شده که آقای بارا برای اینکه دیگر با برین چشم در چشم نباشد، تصمیم به ترک این شرکت گرفته باشد. اما اکنون و پس از گذشت چند هفته ای از آن ماجرا، هوگو بارا با سایت AllThingsD هم کلام شده و از دلایل اصلی جدایی خود سخن گفته.
 
به گفته بارا او اکنون در شیائومی وظیفه دارد تا نامی جهانی از این برند بسازد و به همین علت مدت ها مشغول برنامه ریزی جهت خروج از گوگل بوده. او برای سال های متمادی با مدیر عامل شیائومی دیدار می کرده و به آنها در رابطه با محصولاتشان مشاوره های مختصری می داده. این ماجرا ادامه داشته تا اینکه سرانجام شغلی ایده آل به بارا پیشنهاد می شود و او نیز با آن موافقت می کند. این موضوع نشان می دهد که هوگو به خاطر موضوعات خاله زنکی گوگل را ترک نکرده، بلکه تنها زمان خروجش با این موضوع همزمان بوده.
 
بارا از مسئولیت جدید خود به عنوان یک شغل رؤیایی یاد می کند و انتقالش به آسیا را جهت ادامه فعالیت حرفه ای، موقعیتی ایده آل می داند. او می گوید از این دست پیشنهادات تنها یک بار در زندگی آدم رخ می دهد و او نیز نمی خواسته تا به آسانی از آن چشم بپوشد.
 
شاید خیلی از ما تا به حال نام شیائومی را نشنیده باشیم، اما باید ببینیم که آیا هوگو بارا می تواند، طی سالیان آینده این موضوع را عوض و آن را تبدیل به برندی جهانی کند یا خیر.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر