در حال خواندن
مصوبه شورای عالی اداری ایراد قانونی ندارد
0

مدیرکل دفتر سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه امضا و ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری توسط دبیر این شورا هیچ گونه اشکال قانونی ندارد، گفت: رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی اداری می تواند اختیارات امضا و ابلاغ مصوبات این شورا را به دبیر شورا تفویض کند.
نود آی سی تی – مهدی قمصریان، با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی اداری در مورد جدایی موسسه تحقیقات ICT از مرکز ملی فضای مجازی که با امضای غلامحسین الهام معاون رییس جمهور و دبیر این شورا ابلاغ شده است، افزود: براساس قانون، مصوبات شورای عالی اداری توسط رییس جمهور به عنوان رییس این شورا امضا و ابلاغ می‌شود و رییس جمهور براساس اختیارات خود می تواند این اختیارات را به دبیر شورای عالی اداری که هم اکنون غلامحسین الهام است تفویض کند.
وی بیان کرد: مصوبه نخست شورای عالی اداری در دی ماه ۹۱ که انتزاع پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات و الحاق آن به مرکز ملی فضای مجازی را ابلاغ کرده بود نیز با امضای دبیر شورا بود.
گفتنی است، روز ۲۵ اردیبهشت ماه جاری شورای عالی اداری مصوبه قبلی خود مبنی بر خارج کردن پژوهشگاه ICT از وزارت ارتباطات و تغییر ساختار آن به پژوهشگاه فضای مجازی وابسته به مرکز ملی فضای مجازی را اصلاح کرد که به دنبال آن، نیروهای حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرکز ملی فضای مجازی خواستار پس گیری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند که این اقدام ناآرامی هایی را به همراه داشت.
امروز روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی با تاکید براینکه اشکالاتی به این مصوبه وارد است اعلام کرد: طبق ماده۱۱۴  قانون مدیریت خدمات کشوری، مصوبه شورای عالی اداری باید به امضای شخص رییس جمهور برسد که مصوبه روز گذشته شورای عالی اداری با امضای غلامحسین الهام معاون رییس جمهور بوده است.
مدیر روابط عمومی این مرکز گفت: ابلاغیه شورای عالی اداری تا اطلاع ثانوی براساس حکم موقت دیوان عدالت اداری با توجه به فوریت و ضرورت موضوع متوقف شده و براساس این حکم که امروز به شورای عالی اداری و مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ شده رسیدگی به اصل موضوع و صادر شدن قرار قطعی، باید توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری صورت گیرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر