در حال خواندن
مشکل اینترنت مشترکان فیبرنوری به زودی حل می‌شود
0

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران از رفع مشکل نصب سرویس ADSL برای مشترکان تجهیزات قدیمی کافوی نوری تا پایان سال خبر داد و گفت: امکان ارایه سرویس ADSL بر روی فیبرنوری تنها در ۱۰۰ نقطه از تهران به دلیل نبود امکانات و تجهیزات فعلا میسر نیست که و به زودی و با نصب تجهیزات، این مشکل برای متقاضیان رفع خواهد شد.
 
نود آی سی تی – سمیع الله صادقی با اشاره به توسعه شبکه مخابرات استان تهران و جایگزینی تکنولوژی جدید با تجهیزات قدیمی در این شبکه افزود: هم اکنون و براساس برنامه های توسعه ای مخابرات، در مناطقی که قصد توسعه وجود دارد به جای خطوط مسی از تکنولوژی فیبرنوری استفاده می شود به این معنی که نصب تجهیزات از مراکز مخابراتی تا منازل مردم به جای تجهیزات کابل مسی، از طریق فیبرنوری انجام می شود.
وی با بیان اینکه حدود ۳ سال پیش در برخی مناطق تهران که تجهیزات قدیمی کافوی نوری نصب بود در ارایه ADSL با مشکلاتی روبه رو بودیم، ادامه داد: سال ۸۹ با خرید تجهیزات مربوط به ADSL مشکل واگذاری اینترنت در مناطقی که تجهیزات قدیمی فیبرنوری نصب بود رفع شد و امکان ارایه ADSL در این مناطق به وجود آمد؛ هم اکنون نیز با افزایش تقاضا، نیاز به افزایش ظرفیت داریم که به دلیل نبود تجهیزات در برخی مناطق با مشکلاتی مواجه شده ایم.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران این موضوع را مربوط به ۱۵۰۰ نقطه در تهران عنوان کرد که دسترسی به خطوط مخابراتی از طریق تجهیزات کافوی نوری ممکن شده است و گفت: از این ۱۵۰۰ نقطه تنها در ۱۰۰ نقطه به دلیل انجام عملیات توسعه ای با مشکل نصب تجهیزات ADSL مواجه هستیم و مشترکان در این ۱۰۰ نقطه امکان دریافت ADSL را روی خطوط فیبرنوری ندارند.
وی با بیان اینکه تجهیزات برای تجهیز این نقاط به تکنولوژی جدید، خریداری شده اما به دلیل مشکلات ارزی و گمرکی ترخیص نشده است، افزود: به محض ورود این تجهیزات به شبکه مخابراتی، این تجهیزات در نقاط مربوطه نصب می شود و مشترکان در این مناطق می توانند از سرویس ADSL برای اتصال اینترنت استفاده کنند.
صادقی با اشاره به جایگزینی تکنولوژی های جدید در شبکه مخابرات تهران گفت: هم اکنون شبکه مخابرات تهران در حال تجهیز و جایگزینی به تکنولوژی GPON است به این معنی که این تجهیزات از مرکز مخابراتی تا ساختمان مشترک نصب می شود و داخل ساختمان مشترک برای دسترسی نهایی از کابل‌های مسی استفاده خواهد شد.
این مقام مسوول در شرکت مخابرات استان تهران جایگزینی شبکه کابل مسی به تکنولوژی نوری GPON را برنامه ای ۵ تا ۱۰ ساله برای کل شبکه عنوان کرد و گفت: به تدریج در مناطقی که نیازمند توسعه و افزایش ظرفیت است از تکنولوژی جدید استفاده خواهیم کرد.
به گزارش مهر، وی گفت: جایگزینی فیبرنوری به جای کابل مسی از نظر پهنای باند و کیفیت در دسترسی دیتا تاثیر مثبت دارد، بیان کرد: توسعه شبکه مخابراتی با تکنولوژی های جدید ادامه می یابد و تجهیزات قدیمی کافوی نوری در معدود مناطق تهران نیز تا پایان امسال به سرویس ADSL تجهیز خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر