در حال خواندن
مشترکان اینترنت موبایل ایران فقط ۴ درصد هستند
0

قایم مقام شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه درحال حاضر نیمی از جمعیت کشور ۷۸ درصد استفاده ‌کنندگان اینترنت هستند، اعلام کرد: تنها حدود چهار درصد این مشترکان از طریق اینترنت موبایل دسترسی به اینترنت دارند.
نود آی سی تی – حمیدرضا نیکوفر، قایم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه بازار تلفن همراه ایران بین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ دچار نوعی انحصار بود، گفت:  اما در سال  81  در پی انعقاد قرارداد با شرکت تالیا و سپس با فعال شدن اپراتور دوم در سال ۸۵ این بازار وارد مرحله جدیدی شد.
وی با اشاره به آغاز بکار اپرتور سوم، گفت: در حال حاضر چندین بازیگر در عرصه اپراتوری کشور فعالیت می‌کنند، در نتیجه انتظار می‌رود این بازار به سمت جدیدی پیش‌روی کند.
وی با اشاره به اینکه بحث درآمدزایی در این میان از مباحث حایز اهمیت است که باید مورد تاکید قرارگیرد، ادامه داد: همراه اول طی سال‌های گذشته میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری در عرصه تلفن همراه  کرده است.
نیکوفر در تشریح عملکرد شرکت ارتباطات سیار گفت: این اپراتور در دنیا از نظر تعداد مشترکان رتبه ۱۷ را دارد و از سال‌های ۷۳ تا ۹۱ همواره با سیر صعودی تعداد کاربران مواجه بوده است.
قایم مقام شرکت ارتباطات سیار ایران، ارایه سرویس‌های جدید توسط اپراتورهای تلفن همراه را از نیازهای بازار دانست و گفت: در حال حاضر حوزه Voice به حد اشباع رسیده و اتفاق‌های نوین عرصه ارتباطات مربوط به سرویس‌های دیتا است.
وی با اشاره به اینکه اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۱۵ درصد رسیده و این موضوع نشان از به اشباع شدن این بخش دارد، بیان کرد: همراه اول درحوزه دیتا در سال ۹۱ حدود ۱۹ درصد رشد داشته است.
نیکوفر تعداد مشترکان MMS  همراه اول  را حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت:‌ مشترکان سرویس جیرینگ نیز به ۲۵ میلیون نفر رسیده است.
وی تعداد سایت‌های BTS این اپراتور را بیش از ۲۲ هزار سایت اعلام کرد و گفت: شبکه همراه اول در ۱۱۶۹ شهر کشور و بیش از ۶۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور پوشش شبکه دارد.
وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور ۷۸ درصد استفاده‌کنندگان اینترنت هستند و تنها حدود چهار درصد این مشترکان از طریق موبایل به اینترنت دسترسی دارند، اعلام کرد: باید توجه داشت افزایش مشترکان خدمات باند پهن، باعث رشد قابل توجه تولید ناخالص ملی خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر