در حال خواندن
مزایای تبدیل سیم‌کارت اعتباری همراه اول به دایمی
0

یکی از انتقاداتی که در گذشته به همراه اول وارد بود امکان تبدیل نشدن سیم کارت های اعتباری به دایمی بود، چرا که بسیاری از مشترکان اعتباری اپراتور اول کشور به دلیل استفاده طولانی از شماره همراه خود در مراودات کاری و خانوادگی باعث شده سخت های خرید شارژ، اتمام شارژ و قطع شدن بی موقع مکالمه را به جان بخرند، اما حاضر به خرید سیم کارت دایمی نشوند.

نود فناوری – همراه اول اخیرا برای حل این مشکلات اقدام به ارایه سرویس تغییر سیم کارت های اعتباری به دایمی کرده که در ادامه برای آشنایی در خصوص مزایای این طرح ما را همراهی کنید.

شرکت ارتباطات سیار ایران، به عنوان اپراتور اول کشور مدتی است که این امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده است که بتوانند با مراجعه به فروشگاه‌های همراه اول، مراکز تلفن ثابت و یا نمایندگی‌های اپراتور اول از مزیت‌های تبدیل سیم‌کارت‌های اعتباری به دایمی از جمله از بین رفتن دغدغه به اتمام رسیدن شارژ بهره‌مند شوند.

همین شرایط آسان تبدیل سیم‌کارت‌های اعتباری به دایمی همراه اول باعث شده که بسیاری از مشترکان این اپراتور ترجیح دهند که سیم کارت‌های اعتباری خود را به دایمی تبدیل کنند و این موضوع را به عنوان یک اولویت برای خود در نظر بگیرند.

از جمله مزایای سیم‌کارت‌های دایمی ایجاد شفافیت در صورت حساب و کاهش هزینه مکالمات و نیز امکان مراجعه به اپلیکیشن‌های همراه اول است که باعث شده این موضوع با استقبال بیشتر کاربران مواجه شود.

در این گزارش سعی می‌کنیم که شما را با نحوه تبدیل سیم‌کارت‌های اعتباری همراه ‌اول به دایمی، میزان هزینه انجام این کار و چگونگی انجام آن آشنا کنیم.

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی

اگر مشترک همراه اول هستید و قصد دارید سیم کارت اعتباری خود را به دایمی تبدیل کنید باتوجه به آسان سازی شرایط توسط اپراتور اول مشکل چندانی در پیش روی نخواهید اشت. برای این کار کافی است به یکی از نمایندگی‌های همراه اول مراجعه کرده تا حتی بدون نیاز به تغییر فیزیکی سیم کارت، آنرا از حالت اعتباری به دایمی  تبدیل کنید.  البته برای این کار لازم است که حتما کارت ملی و سیم کارت فعال خود را همراه داشته باشید.

در خصوص هزینه تبدیل شماره اعتباری به دایمی نیز باید گفت که بر اساس تعرفه فعلی هزینه این انتقال ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده که البته ۳۶ هزار تومان آن صرفاً به منظور تضمین پرداخت است.

نکته‌ای که در این میان نباید از نظر دور داشت آن است که برای اینکه این امکان وجود داشته باشد که سیم کارت اعتباری شما به دایمی تبدیل شود لازم است که سیم‌کارت شما حداقل ۶ ماه فعال باشد.

با رعایت این شروط مالک سیم کارت می‌تواند ضمن همراه داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال به نمایندگی‌های همراه اول رجوع کرده و پس از پر کردن فرم‌های مربوطه این امکان را می‌یابد که سیم کارت خود را به دایمی تبدیل کند.

فراموش نکنید که فقط شخصی که سیم‌کارت به نام او ثبت شده این امکان را دارد که سیم‌کارت را از اعتباری به دایمی تبدیل کند؛ پس اگر سیم‌کارتتان را به نام خودتان ثبت نکرده‌اید یا ابتدا آن را به نام بزنید و یا حتماً با حضور کسی که سیم کارت به نام وی است به نمایندگی‌های همراه اول مراجعه کنید.

اگر هم از قبل در سیم‌کارت اعتباری‌تان شارژ داشته‌اید، اصلا نگران نباشید چرا که شارژ موجود به صورت بستانکاری در صورتحساب سیم کارت دایمی‌تان لحاظ می‌شود. البته قبل از این که سیم کارت اعتباری خود را به دایمی تبدیل کنید حتما از این که قصد دارد این کار را انجام دهید اطمینان حاصل کنید چرا که بعد از تبدیل سیم کارت به دایمی، دیگر امکان بازگشت آن به حالت اعتباری وجود ندارد.

پس از آنکه سیم کارت اعتباری همراه اول خود را به دایمی تبدیل کردید می توانید از طریق درگاه هایی همچون ستاره ۱۰ مربع، ستاره یک مربع و البته از طریق سامانه ۹۹۹۰ جهت پرداخت صورتحساب خود اقدام کنید.

مزایای تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دایمی

مزایای زیادی در تبدیل سیم کارت‌های اعتباری به دایمی وجود دارد، نخست اینکه در هنگام استفاده از سیم‌کارت دایمی دیگر به هیچ وجه نگران به اتمام رسیدن ناگهانی شارژ خود نخواهید بود.

علاوه بر آنکه در اختیار داشتن سیم‌کارت دایمی امکان ارتباط پیوسته را برای شما فراهم می‌کند همچنین دغدغه خرید شارژ وارد کردن کدهای دستوری و مواردی از این دست را نیز نخواهید داشت.

افزون بر این موارد اما اپراتورهای موبایل خصوصا همراه اول همواره طرح‌های متفاوت و متنوعی را جهت تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی ارایه می‌کنند؛ برای مثال بر اساس طرحی که همراه اول از اول تیرماه امسال آغاز کرده و تا پایان شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت مشترکان این اپراتور تنها با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان امکان بهره مندی از خدمات سیم‌کارت دایمی و تبدیل سیم کارت اعتباری به دایمی وجود دارد.

همچنین از جمله نکات ویژه این طرح اقتصادی امکان بهره‌مندی از بسته خوشامد که شامل هزار پیامک، هزار دقیقه مکالمه درون شبکه و اینترنت نامحدود به مدت یک هفته است.

از جمله ویژگی‌های جالب توجه این طرح همچنین امکان بهره‌‌مندی از مکالمه به مدت ۹۰ روز هم است.

اگر حتی در مقطع تعیین شده طرح همراه اول یعنی تا پایان شهریور ماه نیز سیم کارت خود را از حالت اعتباری به دایمی تبدیل نکردید نگران نباشید چرا که اپراتور اول همواره طرح های جدیدی برای کسانی که سیم کارت‌های خود را به حالت دایمی تبدیل می کنند ارایه می‌دهد؛ پس مطمئن باشید به زودی نیز طرح یجدید برای مهاجران از حالت اعتباری به دایمی ارایه و معرفی می‌شود.

از دیگر مزایای تبدیل سیم‌کارت های اعتباری به دایمی استفاده از تعرفه‌های پایین تر است که خود مشوق مهمی محسوب می شود.

حرف آخر

توجه داشته باشید که تعرفه های اپراتورها برای سیم‌کارت‌های دایمی‌شان همواره پایین‌تر از میزان تعیین شده برای سیم کارت‌های اعتباری است؛ به این معنی که مثلاً در حالی که هزینه مکالمه از خط همراه اول به تلفن ثابت و یا خط همراه اول دیگر دقیقه‌ای ۵۷۰ ریال است اما اگر قصد داشته باشید با سیم کارت اعتباری هم این تماس را صورت دهید باید ۶۷۰ ریال بپردازید.

با این تفاسیر اگر میزان استفاده‌تان از موبایل خصوصاً در حوزه مکالمه زیاد است حتماً سیم کارت اعتباری خود را به دایمی تبدیل کنید تا با استفاده از هزینه پایین تر طرح ها و خدمات در سیم کارت‌های دایمی همراه اول بتوانید در هزینه‌های خود تا حد ممکن صرفه‌جویی کنید.

افزون بر تمام این موارد استفاده از سیم‌کارت دایمی اعتماد به نفس بیشتری در هنگام مکالمه برایتان ایجاد می‌کند و تشویش و اضطراب از احتمال اتمام شار‍ژ در زمان تماس‌های مهم را دور کرده و در یک کلام ارتباطی پایدار و شفاف را برایتان به ارمغان می‌آورد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر