در حال خواندن
مرکز محتوای دیجیتال اپراتور اول تلفن همراه در استان قم راه‌اندازی شد
0

نود فناوری – اگرچه بنابر آمارهای موجود تولید محتوای فارسی با سیری صعودی در فضای مجازی کشورمان روبرو است، ولی هنوز نتوانسته از لحاظ کیفیت و تأثیرگذاری بر ارتقای سطح و توسعه شاخص های مطلوبیت در حوزه‌های مختلف تعالی بخش باشد.

البته اگر چه رشد شاخص‌های کمی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) از عوامل مهم و تعیین کننده در ارزیابی توسعه یافتگی هر کشوری در سطح جهان است، اما نباید از تأثیرگذاری میزان رشد کیفی آن نیز غافل بود، زیرا شاخص‌های کیفی از جمله تولید محتوای فاخر ملی رابطه مستقیمی با ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره جامعه دارد.

این در حالی است که موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تعیین خط مشی‌ها و سیاست‌های کلان نظام بین الملل تثبیت شده و نقش غیرقابل انکار آن در مدیریت تحولات و روابط حاکم بر منطقه خاورمیانه به اثبات رسیده است، لذا تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی و گسترش آن در همه سطوح و بخش‌ها به ویژه فضای مجازی از ضروریات اولویت دار کشور محسوب می شود.

ما در ایران و جهان شاهد یک مهاجرت و ایجاد زیست‌بوم جدید بشری هستیم. تکنولوژی و فضای سایبری باعث شده تا زیست‌بوم فرهنگی تغییر پیدا کند. همه آنهایی که امروز و آینده انسان را در دست دارند نمی‌توانند با فضای سایبری و زیست‌بوم ارتباط برقرار نکنند. چرا که زیست‌بوم فضای سایبری در تمام زندگی مردم دخالت دارد.

تمرکز همراه اول بر تولید محتوای فاخر

از همین رو همراه اول در راستای سیاست‌های کلان کشور و توجه ویژه به فرهنگ با حضور در نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال که در شهر قم برگزار شد، توانمندی‌ها و زیرساخت‌های آماده شده برای این مهم را در معرض دید کارشناسان و فعالان این حوزه قرار داد.

براساس این گزارش، در این نمایشگاه مدیران، کارشناسان و مشاوران اداره ارزش افزوده همراه اول میزبان فعالان زیست بوم محتوای دیجیتال بوده و با برگزاری بیش از پنجاه جلسه مشترک با نهادها، مؤسسات، گروه‌ها و ذینفعان این زیست بوم به شرح برنامه ها و اقدامات اپراتور اول کشور در حوزه محتوای دیجیتال پرداختند.

مهمترین برنامه اداره ارزش افزوده همراه اول برای استفاده از پتانسیل استان قم در جهت افزایش تولید محتوای فاخر، تأسیس و راه‌اندازی مرکز محتوای دیجیتال بود. این مرکز با ارائه خدمات آموزش، مشاوره، فضای کار و زیرساخت‌های موردنیاز به فعالان محتوای دیجیتال، هدف توانمندسازی زیست بوم محتوای دیجیتال را دنبال خواهد کرد.

چنانچه همراه اول بتواند اکوسیستم زیست بوم محتوای دیجیتال را به عنوان اپراتور پیشرو در این حوزه تشکیل دهد قطعا در آینده‌ای نزدیک می‌توان شاهد تولید محتوای فاخر که این روزها نبود آن به یکی از معضلات این حوزه تبدیل شده باشیم.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر