در حال خواندن
مرد زن نمای شارژ بگیر دستگیر شد
0

رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان کردستان از دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با بهانه برقراری ارتباط دوستی از دیگران کارت شارژ می‌گرفت.
نود آی سی تی – سرگرد شاکری با بیان این مطلب گفت: کارشناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی که برای پیشگیری و مقابله با جرایم در فضای مجازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی شناسایی کردند که با قرار دادن عکس خانمی در پروفایل شخصی خود از کاربران دیگر کلاهبرداری می‌کرد.
وی با بیان اینکه کلاهبرداران با این شیوه که با تطمیع و فریب کاربران که با آنان ارتباط دوستی برقرارمی‌کرد اقدام به اخذ کارت شارژهای تلفن می‌کرد گفت: لذا ﻤﺄموران تحقیقات خود را آغاز کرده که در بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و پس از دستگیری به مرجع قضایی معرفی شد.
رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان کردستان در ادامه به کاربران هشدار داد: از آنجا که در مدتی کوتاه شیوه فریب از طریق جعل صدا و هویت در فضای مجازی فراگیر شده و علت آن نیز عدم دقت و هوشیاری کاربران است به افرادی که در فضای مجازی آشنا می‌شوید اعتماد نکنید، زیرا کلاهبرداران و شیادان از امکان پنهان ماندن هویت در فضای مجازی، سوء استفاده کرده و با چهره‌های دروغین در این فضا ظاهر می‌شوند.
منبع:‌ ایسنا

نکته جالب در این خبر اعلام فراگیر شدن استفاده از این روش کلاهبرداری در کشور است اما اگر نگاهی کوتاه در اینترنت داشته باشید ابزاری همچون تغییر صدا در اینترنت به راحتی حتی از طریق پست در کشور توزیع می‌شود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر