در حال خواندن
مدیر ارشد بازرگانی اپراتور تایلندی ترو: فناوری نسل پنجم برای اثرگذاری به یک اکوسیستم کامل نیاز دارد
0

در سیزدهمین رویداد انجمن جهانی پهن باند تلفن همراه ۲۰۲۲ (GLOBAL MOBILE BROADBAND FORUM 2022) که در کشور تایلند به میزبانی هوواوی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ اکتبر برگزار شد، تانافون مانووتیوث، مدیر ارشد بازرگانی اپراتور تایلندی ترو (True) به عنوان سخنران کلیدی درباره تاثیرات فناوری نسل پنجم بر افزایش سرعت همگرایی صنعت و تسهیل موفقیت کار و کسب ها گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه کشور تایلند یکی از پیشگامان توسعه ۵G در میان کشورهای آسیایی است، گفت: ضریب نفوذ فناوری نسل پنجم بر روی تلفن های همراه کشور تایلند در حدود ۲/۹ درصد است و این در حالی است که این ضریب برای کشورهایی چون اندونزی، مالزی، سنگاپور، لائوس و جمهوری چک به ترتیب ۵/۰، ۷/۰،  ۹/۱۳، ۶/۲ و ۳/۱ درصد است.

وی همچنین گفت ما در تلاش هستیم تا یک اکوسیستم کامل ۵G بسازیم تا نیازهای همه بخش های مصرف کننده وکار و کسب را جلب و برآورده کند.

به گفته مدیر ارشد بازرگانی اپراتور تایلندی ترو این اکوسیستم شامل ۵ مولفه اساسی است. این مولفه ها عبارتند از شبکه ۵G، تلفن های همراه هوشمند، یوزکیس ها، همکاری های دوجانبه شرکت ها و رگولاتوری.

بنابر اظهارات مانووتیوث تاثیرگذاری فناوری نسل پنجم تنها به تجهیزات و دانش فنی که توسط اپراتورهای تلفن همراه فراهم می شود، محدود نیست. در واقع شبکه ۵G تنها گام اول در پیاده سازی ۵G است. ۴ مولفه دیگر که در بالا به آن اشاره شد لازم است تا امکان استفاده از فناوری نسل پنجم برای مردمان عادی و صاحبان کار و کسب ها فراهم شود.

یکی از مولفه های یک اکوسیستم ۵G تعریف یوزکیس هاست. برای تعریف یک یوزکیس باید بین صاحبان ایده، سرمایه گذارها و اپراتورهایی که شبکه ۵G دارند تعامل برقرار شود. مانند اقدامی که در ایران توسط همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه با در اختیار داشتن شبکه تجاری ۵G انجام شد.

این اپراتور در همکاری با مجموعه های مختلف اقدام به تعریف یوزکیس هایی کرده است که می تواند شکل زندگی افراد جامعه را تغییر دهد؛ یکی از یوزکیس هایی که در زمینه پزشکی و سلامت بر روی شبکه ۵G تعریف شده سامانه جراحی رباتیک از راه دور است که همان طور که از نامش پیداست امکان جراحی از راه دور را برای پزشکان و بیماران فراهم می کند و در واقع پایه ترین امکان برای توسعه اکوسیستم این بخش به حساب می آید.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر