در حال خواندن
مدیرعامل رایتل: با سایراپراتورها به جای رقابت همکاری می کنیم
0

دیروز طی مراسمی با حضور مشاور وزیر ارتباطات، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و جمعی از مدیران صنعت ارتباطات کشور، مدیرعامل جدید و سابق رایتل تودیع و معارفه شدند.
نود آی سی تی – نصرالله جهانگرد، مشاور وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: رایتل از نظر من نماد پیش‌ قراولی تکنولوژی در چرخه ارتباطات کشور است. اما در چند سال اخیر تا حدی در تحقق اهداف آن تاخیر وجود داشته که ما فکر می‌کنیم این تاخیر برای جامعه ارتباطات تاثیرات نامناسبی داشته است و لازم است زودتر جبران شود.
وی بیان کرد:‌ اکنون اگرچه ممکن است درحوزه مکالمه تصویری مباحثی وجود داشته باشد اما به هر صورت رایتل و نسل سوم سرفصل مهمی در عصر ارتباطات ایران به شمار می‌رود و سرآغاز ارایه خدمات باند پهن در جامعه است که نیاز است به سرعت عقب ماندگی آن جبران شود.
جهانگرد در ادامه با اشاره به اینکه مدیرعامل جدید رایتل می‌تواند با توجه به شناختی که از صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دارد به شکوفایی این خدمات در جامعه کمک کند گفت: امیدواریم بقیه اپراتورها هم به این عرصه بپیوندند و به عرصه ارایه خدمات باند پهن وارد شوند.
مشاور وزیر ارتباطات بیان کرد: در وزارت ارتباطات به جد پای این موضوع هستیم تا سایر اپراتورها نیز وارد نسل سوم شوند و امیدواریم اگر مانعی بر سر راه این موضوع است برطرف شود.
مشاور وزیر ارتباطات در پایان صحبت‌های خود با اشاره به حضور قائم مقام وزیر کار در این مراسم اظهار امیدواری کرد که بدین ترتیب مشکلات موجود در راه تامین هزینه‌های رایتل برطرف شود و از این پس شاهد تحولات جدی در این حوزه باشیم.
 
عدم تامین مالی و تحریم سبب تأخیر اپراتور سوم شد
قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این نراسم با بیان اینکه قرار بود اپراتور سوم با ۲۰ درصد آورده نقدی و ۸۰ درصد تامین مالی انجام شود، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته از رایتل حمایت مالی نشده است.
ابوالحسن فیروزآبادی مدیرعامل جدید اپراتور سوم تلفن همراه بیان کرد: رایتل پس از یک فرآیند طولانی و درگیری با مشکلات زیاد، اکنون شکل حقوقی خود را پیدا کرده است.
قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: مشکلاتی که در سطح اقتصادی و ICT وجود داشت، باعث شد که رایتل به آنچه ترسیم کرده بود، دست پیدا نکند و مشکلات تحریم سبب عدم تحقق طرح تجاری این اپراتور شد.
وی گفت: قرار بود از ابتدا طرح تجاری براساس ۲۰ درصد آورده نقدی و ۸۰ درصد تامین مالی پایه‌گذاری شود و باید ظرف ۵ سال به پوشش ۹۵ درصدی هدف‌گذاری شده می‌رسید.
فیروزآبادی افزود: اما تامین مالی محقق نشد و علاوه بر این، شرایطی که در وزارت ارتباطات حکم‌فرما بود، به گونه‌ای نبود که کمبودها را جبران کند.
وی گفت: برای مثال وزارتخانه می‌توانست با اقداماتی به این پروژه کمک کند؛ مانند هزینه گمرکی، حب مشکل ممکالمات تصویری و افزایش سرعت اینترنت که می‌توانست برای مردم جذابیت ایجاد ‌کند.
قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: متاسفانه این کمک‌ها ارایه نشد و به دلیل این عدم همکاری‌ها، پروژه لنگان لنگان جلو رفت.
فیروزآبادی افزود: اکنون عده زیادی در این پروژه زحمت کشیدند؛ از مدیران شستا تا مدیران این اپراتور که با کمک همه اپراتور به این مقطع رسیده است، اکنون تقاضا دارم همه مدیران مخابراتی و شرکت‌های همکار به این پروژه کمک کنند، تا بتوان به این وسیله سرعت عمل، تاخیرها را جبران کند.
 
رایتل ۲۵۰ درصد رشد تجاری داشت
اما غلامرضا قاسمی، مدیرعامل پیشین رایتل هم در این مراسم گفت: طی مدتی که گذشت ما حدود ۲۵۰ درصد رشد تجاری و صد درصد رشد فنی داشتیم، همچنین راهکارهای متعددی در زمینه تامین مالی رایتل در نظر داشتیم و من به هر صورت آینده درخشانی را برای رایتل تصور می کنم.
 
اپراتورها و شرکت‌های دیگر رقیب ما نیستند بلکه همکارند
مدیرعامل جدید اپراتور سوم نیز در این مراسم گفت:‌ از این پس با اپراتورهای تلفن همراه رقیب نیستیم بلکه همکاریم.
 سید مجید صدری در مراسم معارفه به عنوان مدیرعامل جدید اپراتور سوم افزود: با توجه به شناختی که از مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، می‌دانم دیگر چیزی به عنوان رقیب در حوزه نداریم، بلکه همه همکار هستیم.
مدیرعامل جدید اپراتور سوم تلفن همراه افزود: از همه همکاران خود در شرکت و دیگر شرکت‌های همکار می‌خواهم کمک کنند تا همه مردم بتوانند از خدمات نسل سوم تلفن همراه استفاده کنند.
وی گفت: امروز باید کار زیادی انجام دهیم تا بتوانیم به آنچه که برایمان ترسیم شده، دست پیدا کنیم.
گفتنی است، سیدمجید صدری در کارنامه فعالیت خود سمت‌های مختلفی را در شرکت‌های خصوصی تجربه کرده و در چندین شرکت به عنوان مشاور فعال بوده است.
 
چهار مدیر در ۳ سال
لازم به ذکر است در طول فعالیت سه ساله اپراتور سوم تلفن همراه، صدری چهارمین فردی است که مدیریت رایتل را به عهده می گیرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر