در حال خواندن
مدل دولت الکترونیک ژاپن را ۱۱ سال پیش تصویب کرده بودیم
0

دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات گفت: ژاپن، مدلی را برای ساختار سازمانی دولت الکترونیکی خود به کار گرفته که ۱۱ سال پیش در کشورمان به تصویب رسیده بود.
نود آی سی تی – نصراله جهانگرد در همایش فصلی سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت صنعتی با توجه به سابقه خوبی که در افزایش مهارت‌های اجرایی مدیران دارد، می‌تواند نقش موثری در مسیر توسعه فناوری اطلاعات در کشور داشته باشد، اظهار داشت: هم‌اکنون در تعریف خطوط بلند مدت و راهبردها کمبودی در کشور وجود ندارد و تلاش‌ها همگی در تراز فعالیت‌های بین‌المللی انجام شده اما در پیمودن مسیر اجرایی،‌ برخی مشکلات به وجود می‌آید.
وی افزود: کمبود بسترهای قانونی، ضوابط اجرایی و تفکر مدیریتی متناسب با مسیر تعریف شده از جمله مشکلاتی به حساب می‌آید که مانع تحقق اهداف و راهبردهای کلان می‌شود.
دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات کشور با بیان این مطلب که پیاده‌سازی مدل ساختار سازمانی دولت الکترونیکی که سال ۸۱ به تصویب رسیده بود، سه سال بعد متوقف و ناقص ماند،‌ گفت: ژاپن، مدلی را برای ساختار سازمانی دولت الکترونیکی خود به کار گرفته که ۱۱ سال پیش در کشورمان به تصویب رسیده بود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای دولت تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن،‌ بسترهای دسترسی به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای ارائه سرویس پیاده‌سازی شود.
وی با اشاره به تجربیات موفق دیگر کشورها در به کارگیری فناوری اطلاعات ادامه داد: کشوری مانند ژاپن با استفاده از خدمات فناوری اطلاعات مشکلات زیست محیطی، آلودگی،‌ترافیک و جابجایی را برطرف کرده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر