در حال خواندن
مدت‌زمان سفر از تهران به اهواز با اتوبوس چقدر است؟
0

همین‌که نقشه ایران را توی ذهنتان تصور کنید متوجه خواهید شد که برای سفر از تهران به اهواز مسافت زیادی پیش رو دارید. برای طی این مسافت راه‌های زیادی پیش روی شماست. شما می‌توانید با خرید بلیت هواپیما خیال خودتان و هم‌سفرانتان را راحت کنید و در کمتر از دو ساعت از تهران به اهواز برسید. البته باید پیش از قطعی کردن تصمیمتان به هزینه‌های بالای خرید بلیت هواپیما هم فکر کنید. همچنین می‌توانید بلیت اتوبوس بخرید و زمینی به اهواز سفر کنید و یا با خرید بلیت قطار یک سفر تقریبا طولانی را در خطوط ریلی کشور تجربه کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با اتوبوس و سفر کم‌ خرج آشتی دهیم و به دنبال معرفی راه‌هایی هستیم تا سفر تهران اهواز با اتوبوس در عین طولانی بودن برایتان کوتاه به نظر برسد. اگر به ‌زودی قرار است به اهواز سفر کنید و در انتخاب بلیت مانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

قرار است چند کیلومتر در اتوبوس تهران اهواز بنشینیم؟

همان‌طور که گفتیم مسیر تهران تا اهواز به نسبت طولانی است. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید بلیت اتوبوس به جای هواپیما مهم است بدانید که چند ساعت قرار است در اتوبوس بنشینید. مسیر تهران به اهواز حدودا ۸۲۰ کیلومتر است. اگر قرار بود این مسافت را با ماشین شخصی طی کنید اصولا نباید بیشتر از ۹ ساعت طول می‌کشید؛ اما اتوبوس محدودیت‌هایی دارد و همین محدودیت‌ها باعث می‌شود که کمی بیشتر میهمان جاده باشید. اتوبوس‌های تهران اهواز معمولا ۱۲ ساعت در راه هستند تا شما را در پایانه مسافربری اهواز پیاده کنند. بی‌شک ۱۲ ساعت زمان کمی برای یکجانشینی در اتوبوس نیست؛ اما رعایت چند نکته ساده شما را برای تجربه‌ سفری راحت و به‌یادماندنی با اتوبوس تهران اهواز آماده خواهد کرد. فقط کافی است در ادامه با ما همراه باشید.

هنگام خرید بلیت به این نکات توجه کنید!

اگر می‌خواهید سفر راحتی را در مسیر تهران اهواز تجربه کنید پیش از هر کاری باید در خرید بلیت تهران اهواز دقت کنید. هرچند که برای خرید بلیت اتوبوس می‌توانید به سراغ دفاتر فروش بلیت در سطح شهر بروید؛ اما حواستان باشد که با این کار خود را در انتخاب ساعت حرکت و انتخاب نوع اتوبوس و شرکت مسافربری به حرف‌های متصدی دفتر فروش محدود خواهید کرد. در حالی که می‌توانید تنها با یک جستجوی ساده از خانه یا محل کارتان سایت‌هایی را برای خرید آنلاین بلیت پیدا کنید.

البته دقت کنید که خریدتان را از سایت‌های معتبر انجام دهید تا در صورت بروز هر مشکلی تیم پشتیبانی فروش بلیت پاسخگوی سوالات شما باشد.

مثلا می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس ماهان سفر از علی بابا اقدام کنید تا بدون هیچ نگرانی و دردسری تنها با چند کلیک ساده صندلی خود را در هر اتوبوسی که می‌خواهید برای هر ساعتی که مدنظرتان است رزرو کنید. با انتخاب خرید آنلاین به جای خرید بلیت در دفاتر فروش شهری دست شما در انتخاب هر موردی باز است.

اگر مشکلی با مسیر ۱۲ ساعته تهران اهواز ندارید و نشستن در اتوبوس برای شما سخت نیست می‌توانید ارزان‌ترین بلیت را برای سفر با معمولی‌ترین اتوبوس انتخاب کنید. اگر هم ترجیح می‌دهید سفری راحت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما انتخاب اتوبوس‌های VIP به جای اتوبوس‌های معمولی است؛ اما مزیت اتوبوس‌های VIP نسبت به اتوبوس‌های معمولی چیست که می‌تواند برای مسیر ۱۲ ساعته تهران اهواز تجربه‌ یک سفر راحت را برایتان تضمین کند؟

چرا بهتر است برای سفر تهران اهواز بلیت اتوبوس VIP بخرید؟

اتوبوس‌های VIP برخلاف اتوبوس‌های معمولی صندلی‌های راحت و تخت شو دارند که استراحت در طول مسیر را برای شما راحت می‌کند. همچنین فضای آزاد بین صندلی‌ها باعث می‌شود یکجا نشستن‌های طولانی‌مدت در اتوبوس آن‌هم بدون کوچک‌ترین حرکتی را فراموش کنید. این اتوبوس‌ها با مانیتورهای شخصی و امکان نصب هدفون، وجود سوکت شارژ در کنار صندلی‌ها و همچنین امکان دسترسی به وای فای رایگان شما را برای خرید بلیتشان مجاب می‌کنند. آیا هنوز هم ۱۲ ساعت نشستن در اتوبوس برایتان سخت به نظر می‌رسد؟

مسیر طولانی با اتوبوس را چه طور کوتاه کنیم؟

اگر هنوز هم سفر با اتوبوس برای شما سخت به نظر می‌رسد این توصیه‌ها را جدی بگیرید!

با انتخاب بلیت VIP راحتی در سفر تهران اهواز محقق می‌شود؛ اما اگر هنوز هم حس می‌کنید ۱۲ ساعت نشستن در اتوبوس برایتان کسالت‌بار است، باید به دنبال راه‌هایی برای سرگرم کردن خود باشید تا در طول سفر از این کسالت فاصله بگیرید. ما چند پیشنهاد ساده برای چنین مواقعی آماده کرده‌ایم!

یکی از این راه‌ها همراه داشتن وسایل سرگرم‌کننده در طول مسیر است. تبلت، گوشی هوشمند، موزیک پلیر، کتاب و هر بازی غیر الکترونیکی که به آن علاقه‌مندید و می‌تواند برای ساعتی شما را سرگرم کند انتخاب مناسبی برای رفع کسالت در اتوبوس است.

شما بلیت اتوبوس خریده‌اید. روی زمین هستید و قرار است از شهرهای مختلفی بگذرید که هرکدام زیبایی خود را دارند پس از نگاه کردن به مناظر اطرافتان غافل نشوید و بخشی از زمان سفرتان را صرف تماشا کردن مسیر سفرتان کنید.

اگر در این سفر با کسی همراه هستید که چه بهتر اگر هم تنهایید بد نیست بدانید که غیر از شما ۲۴ نفر دیگر در اتوبوس همراهتان هستند. پس اخم‌هایتان را بازکنید و شروع‌کننده‌ یک مکالمه‌ دوستانه باشید. سرگرم شدن به یک مکالمه می‌تواند شما را از نگاه کردن‌های مکرر و بی‌فایده به ساعتتان منصرف کند.

شما با همین راه‌های ساده می‌توانید مسیر ۱۲ ساعته تهران اهواز را به راحتی در چشم به هم زدنی طی کنید و در عوض پول زیادی را که با خرید بلیت اتوبوس به جای بلیت هواپیما صرفه‌جویی کردید برای خرید و گشت‌وگذار در مقصد نگه‌دارید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر