در حال خواندن
مخابرات در افزایش‌ تعرفه ثابت به همراه تخلف نکرده است
0

به گفته رییس شورای رقابت براساس مصوبه سال گذشته این شورا مخابرات می‌تواند اقدام به افزایش تعرفه‌های مکالمات تلفن ثابت به میزان ۱۲ درصد بکند و رگولاتوری حق ندارد در این زمینه دخالت کند.
نود آی سی تی – جمشید پژویان با بیان این مطلب گفت: اینکه مخابرات اقدام به این افزایش کرده‌ است کاملا قانونی است و رگولاتوری حق دخالت در این زمینه را ندارد.
وی بیان کرد: درمجوز شورای رقابت، افزایش تعرفه برای تماس از تلفن ثابت است بنابراین می‌تواند شامل تماس‌هایی که از تلفن ثابت با تلفن همراه می شود، هم اعمال شود.
پژویان در پاسخ به این سوال که آیا در مجوز شورای رقابت مخابرات اجازه افزایش تعرفه مکالمات تلفن همراه را دارد بیان کرد: در مصوبه افزایش تعرفه‌های مخابراتی مقصد مشخص نشده بلکه تنها مبدا را مشخص کرده‌ایم و این شامل کلیه تماس‌هایی می‌شود که از تلفن ثابت صورت می گیرد اما در خصوص اینکه افزایش مکالمات تلفن همراه را هم در این زمینه داشته باشیم شورای رقابت اجازه این افزایش تعرفه را به مخابرات نداده و مخابرات تنها می‌تواند قیمت تماس با از تلفن ثابت به تلفن همراه را افزایش دهد نه اینکه مجوز افزایش قیمت تماس از تلفن همراه به ثابت را نیز داشته باشد.
رییس شورای رقابت گفت: اینکه مخابرات مجال این افزایش تعرفه را داشته باشد یا خیر نمی‌دانم و پیگیر آن هم نیستم چرا که به طور معمول اگر مصوبه مبنی بر کاهش قیمت‌ها باشد قطعا اجرای آن ضروری است و بر نحوه و زمان اجرایی شدن آن نیز نظارت دقیق می‌شود. اما در مورد افزایش تعرفه‌های مخابرات و زمان اعمال آن بر می‌گردد به مخابرات و هیچ جایگاه و مقامی وجود ندارد که در مورد تاخیر و یا عدم اجرای مصوبه افزایش تعرفه اظهار نظر کند.
 
وزیر دادگستری و اقتصاد در خصوص اختلاف با رگولاتوری رای به نفع شورای رقابت دادند
وی افزود:‌ سال گذشته براساس تصمیم معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی اختلافات رگولاتوری با شورای رقابت به وزارت اقتصاد و وزارت  دادگستری واگذار شد و در آخرین جلسه‌ای که با حضور وزیر اقتصاد و دادگستری و معاون وزارت دادگستری برگزار شد همانطور که بارها گفته‌ام در آن جلسه مشخص شد که رگولاتوری حق ندارد نسبت به قیمت گذاری در بازارهای انحصاری اعلام نظر کند و رگولاتوری تنها می‌تواند به وظایف فنی خود ادامه دهد.
وی در پاسخ به اینکه آیا نظر رییس جمهور هم همین موضوع است گفت: نتیجه این جلسه همانطور  که اعلام کردم به اطلاع رییس جمهوری خواهد رسید و انتظار از جناب رییس جمهور این است که این موضوع را همانطور که قانون اعلام کرده به وزارت ارتباطات ابلاغ کند.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه در این شرایط شما خواهان قرار گرفتن رگولاتوری زیر نظر مرکز ملی رقابت هستید، افزود: خیر رگولاتوری زیر نظر وزارت ارتباطات بماند اما در حوزه قیمت گذاری دخالت نکند.
 
قبل از ورود شورای رقابت اپراتور سوم اقدام کند
وی در خصوص تعرفه‌های اپراتور سوم نیز گفت: متاسفانه رایتل تاکنون درخواستی بابت تنظیم تعرفه از شورای رقابت نداشته و تاکنون هم که اقدام به واگذاری سیم‌کارت کرده از نظر ما خلاف قانون عمل شده و از همین جا به مدیران این اپراتور دوستانه اعلام می‌کنم قبل از اینکه شورای رقابت اقدام به اعمال قانون در این زمینه کند هر چه سریعتر درخواست خود را برای رسیدگی به شورای رقابت ارایه دهند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر