در حال خواندن
مخابرات تهران به زودی ADSL اعتباری عرضه می‌کند
0

به گفته ﻣﻌﺎون طرح و مهندسی ﻣﺨﺎﺑﺮات اﺳﺘﺎن ﺗهران به زودی سرویس اینترنت اعتباری از سوی این شرکت به مشترکان واگذار خواهد شد.
 
نود آی سی تی – سمیع‌اله صادقی، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر این سرویس در دو منطقه مخابراتی به صورت آزمایشی در حال واگذاری است و در صورت موفق بودن تمامی مراحل این سرویس به زودی برای تمامی مناطق راه‌اندازی خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود خرید سرویس ADSL به صورت پیش پرداخت از سوی مشترکان پس از اتمام دوره دو ماهه بدون اطلاع قبلی مجدد مشترک شارژ می‌شود بیان کرد: در این نوع قرارداد پیش پرداخت از مشترک به عنوان وجه ضمانت دریافت می‌شود و در صورتی که مشترک اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه نکرد مخابرات بتواند از این طریق خسارت‌اش را جبران کند.
وی افزود: در قرارداد مشترک نیز این موضوع درج شده و کارکنان مرکز مخابراتی نیز به صورت شفاهی این موضوع را باید به مشترک اعلام کنند.
وی در پاسخ به سوالی دیگری در خصوص اینکه اطلاعات لازم از سوی کارکنان مخابرات به خریداران داده نمی‌شود و از آنجا که سرویس اعتباری در کشور به مفهوم خرید شارژ جا افتاده و به محض تمام شدن شارژ سرویس قطع می‌شود این موضوع اکنون موجب ایجاد برخی مشکلات شده است، گفت: این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در صورتی که تعداد این دسته از افراد که ناخواسته شارژ شده‌اند زیاد باشد قطعا راه حل مناسبی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
وی افزود: فروش سرویس ADSL اعتباری در مخابرات به منظور رفع مشکلات مستاجران یا مالکانی بود که خط تلفن به نام آنها نبود تا از این طریق بتوان مشکل کاربرانی که درخواست استفاده از سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات را داشتند برطرف کنیم.
صادقی گفت: به زودی سرویس جدید اینترنت پرسرعت اعتباری با خرید حجم راه‌اندازی خواهد شد که از این طریق مشترکان می‌توانند نسبت به خریدی که انجام می‌دهند از سرویس خود بهرمند شوند.
وی با بیان اینکه این مطلب به مفهوم این نیست که با راه‌اندازی این سرویس برای مشترکان ADSL مخابرات محدودیت حجم در نظر گرفته خواهد شد، گفت: از روز اولی که مخابرات اقدام به واگذاری سرویس ADSL‌کرده است هیچ محدودیت حجمی برای کاربران در نظر گرفته نشد و تاکنون نیز صحبتی از این موضوع به میان نیامده است.ﻣﻌﺎون طرح و مهندسی ﻣﺨﺎﺑﺮات اﺳﺘﺎن ﺗهران عنوان کرد: البته در صورتی که مشترکی بخواهد برای مدیریت یا کاهش هزینه‌های خود اقدام به استفاده از سرویس اعتباری کند هیچ محدودیتی برای کاربران وجود ندارد و آنها می‌توانند با تغییر وضعیت از این سرویس جدید استفاده کنند.
صادقی در خصوص تعرفه‌های سرویس‌های حجمی اینترنت گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده و به محض راه‌اندازی سرویس تعرفه‌های آن نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی در خصوص اینکه چرا کاربران ADSL مخابرات نمی‌توانند به صورت غیرحضوری درخواست جمع‌آوری سرویس بدهند و حتما باید به مراکز مخابراتی مراجعه کنند، گفت: باید حتما مالک خط احراز هویت شود تا در آینده مشکلی پیش نیاید.
 
مشکلات PAP‌ها و مخابرات  فعلا حل شده است
وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات شرکت‌های PAP و مخابرات در زمینه تعرفه رانژه برطرف شد، گفت: این موضوع به شورای رقابت ارجاع شد و شورا نیز به منظور حل مشکل کاربران و شرکت‌های PAP دستور به ارایه سرویس از سوی مخابرات به این شرکت‌ها تا زمان مشخص شدن تعرفه نهایی رانژه کردن خطوط داد.
وی گفت: در حال حاضر این سرویس به تمامی شرکت‌های PAP‌ ارایه می‌شود و تا زمان تعیین تکلیف برای این مشکل براساس توافقی که انجام شده همکاری لازم با شرکت‌ها انجام خواهد شد.
وی افزود: به زودی پورتال جدید مخابرات استان تهران راه‌اندازی خواهد شد و مشترکان با مراجعه به مراکز تلفنی با دریافت نام کاربری و پسورد می‌توانند درخواست‌های خود را به صورت غیرحضوری ارایه دهند.
وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مخابرات استان تهران چه تعداد مشترک اینترنت پرسرعت دارد گفت: از آنجا که این موضوع به دلایل تجاری محرمانه است نمی‌توانیم آمار مشترکان را اعلام کنیم.
ﻣﻌﺎون طرح و مهندسی ﻣﺨﺎﺑﺮات اﺳﺘﺎن ﺗهران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ طرح ﻓﯿﺒﺮﻧﻮری ﻣﺨﺎﺑﺮات ﮔﻔﺖ: در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﭘﺮوژه GPON آﻏﺎز ﺷﺪه و در دو ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗهران در ﺣﺎل اﺟﺮاﺳﺖ.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر