در حال خواندن
مخابرات به ازای هر سهم ۴۶۵ ریال سود تقدیم می‌کند
0

مخابرات سومین شرکت بزرگ بازار سهام که در عملکرد نه ماهه فقط ۵ ریال از سود ۴۱۲ ریالی هر سهم را پوشش داده، اولین سود سال آینده را ۴۶۵ ریال پیش بینی کرد.
 
نود آی سی تی – در پی ارایه گزارش عملکرد ۹ ماهه مخابرات که با پوشش ۵ ریال از سود ۴۱۲ ریالی هر سهم مواجه شده بود، این شرکت بزرگ بورسی اولین سود هر سهم سال مالی آینده را ۴۶۵ ریال و سود هر سهم تلفیقی گروه را ۵۰۸ ریال پیش بینی کرد.
این افزایش سود (نسبت به سود ۴۱۲ ریالی سال مالی جاری) عمدتا ناشی از افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت همراه اول و شرکت‌های مخابرات استانی است. همچنین در مفروضات پیش بینی درآمد هر سهم اخیر، سود هر سهم و سود نقدی هر سهم همراه اول برای سال مالی آینده ۷۲۰/۹ و ۶۷۸/۹ ریال پیش بینی شده، اما این مبالغ با آخرین پیش بینی سود هر سهم همراه اول (۶۹۶/۹ ریال و ۷۲۶/۸ ریال) مطابقت ندارد.
همچنین در ۶ ماهه دوم سال جاری تاکنون شرکت مخابرات اقدام به فروش سهام همراه اول کرده و به درصد مالکیت ۰۹/۹۰ درصدی رسیده که با ۱۷/۹۰ درصدی در پرتفوی شرکت مطابقت ندارد.
این در حالی است که در مفروضات پیش بینی سود هر سهم سال مالی آینده مخابرات، مسوولان اعلام کرده‌اند هزینه‌های حقوق و دستمزد با توجه به استخدام پرسنل در سال مالی مزبور و همچنین با احتساب ۲۰ درصد افزایش حقوق نسبت به سال ۱۳۹۱ پیش بینی شده است.
این شرکت طی سال مالی جاری ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از سود سپرده‌های بانکی منظور کرده ولی در سال مالی ۹۲ مبلغی از این بابت شناسایی نشده است. علت افزایش سایر درآمدها در سرفصل “خالص درآمد (هزینه)های متفرقه هم عمدتا ناشی از درآمد فروش املاک مازاد است.
در این میان سود نقدی هر سهم پیشنهادی به مجمع سال مالی آینده ، ۳۷۸ ریال معادل ۹۰ درصد سود هر سهم شرکت است که با فرض سرمایه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، چرا که افزایش سرمایه بیش از ۴۸۷ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومانی در دستور کار هیات مدیره قرار دارد.
بر اساس این گزارش، شرکت مخابرات که از لحاظ سرمایه اسمی همچنان بزرگترین شرکت با سرمایه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی است، با کاهش قیمت سهام و از دست دادن رتبه اول بزرگترین شرکت از نظر ارزش روز بازار سهام و نزول به رتبه سوم، با شرایط نامطلوبی مواجه شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر