در حال خواندن
محدودیت حجم پهنای باند اینترنت برداشته می‌شود
0

به گفته مدیرعامل مخابرات ایران، به زودی محدودیت در ارایه حجم پهنای باند اینترنت برای متقاضیان برداشته می‌شود.
نود آی سی تی – مظفر پوررنجبر با بیان اینکه تلاش می‌شود با حداقل قیمت ممکن امکان برخورداری از پهنای باند بدون محدودیت برای متقاضیان فراهم شود، افزود: ما محدودیتی برای هیچ شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی ایجاد نکرده‌ایم تا موجب ایجاد انحصار برای شرکتی خاص شود؛ هر شرکتی هر نوع خدماتی را درخواست کند، با انعقاد قرارداد و براساس ضوابط، ارایه خواهیم داد.
وی در خصوص ارایه خدمات نسل سوم توسط همراه اول، گفت: شرکت مخابرات ایران به تمدید قرارداد اپراتور سوم در خصوص امکان ارتباط تصویری مشترکان تلفن همراه، اعتراض دارد و به دنبال احقاق حق هستیم و تا زمانی که انحصار خدمات در اختیار این شرکت باشد، ما نمی‌توانیم به نسل سوم ورود کنیم.
وی با یادآوری اینکه قرارداد اپراتور سوم تلفن همراه تا شهریور ۹۳ تمدید شده است، گفت: برای ارایه خدمات کیفی و مطلوب باید زمینه رقابت فراهم شود، اما در حال حاضر تمدید قرارداد اپراتور سوم این امکان را از بین برده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین در خصوص وضعیت مخابرات استان فارس در مقایسه با کشور، آماری ارایه نداد اما مدعی شد که این استان همچنان بین سه استان اول کشور قرار دارد و به همراه استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی اقدام به تامین تجهیزات NGN کرده است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، وجود اختلال در سیستم تلفن همراه را نپذیرفت و بیان کرد: اختلال ایجاد شده در سرعت و ارایه خدمات اینترنت هم به دلیل ایجاد قطعی ارتباط با یکی از ارایه‌دهندگان سرویس در خارج کشور بوده که قطعی رفع شده اما کیفیت به حد مطلوب نرسیده است و به زودی مشکل کاملا حل خواهد شد.
پوررنجبر گفت: هیچ افزایش تعرفه‌ای بدون طی مراحل قانونی امکان‌پذیر نبوده و نیست و هیچ‌گاه قیمت‌ها را به صورت چراغ خاموش و بدون اطلاع رسانی افزایش نداده‌ایم.
وی در خصوص تبدیل تهدیدها به فرصت در شرکت مخابرات ایران، گفت: برای تبدیل تهدید به فرصت باید کار مدیریت بشود، ما نیز تلاش می‌کنیم مدیریت کنیم، اما در این مسیر به کمک بانک‌ها و سایرین هم احتیاج داریم که البته کمک هم می‌شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: موضوع تامین سخت‌افزارها موضوع ثانوی در ایجاد فرصت به شمار می‌رود ما باید موضوع نرم‌افزار برای بهره‌برداری از سخت‌افزارها و ارایه خدمات که موضوع اولیه است را مدیریت کنیم.
او گفت: در شیراز و برخی دیگر از شهرهای کشور به دنبال واگذاری تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز به تولیدکنندگان داخلی هستیم.
وی بیان کرد: برای کاهش مدت زمان انتظار مکالمه تماس گیرندگان با ۱۱۸ نیز با یک شرکت وارد مذاکره شده‌ایم تا کار را مدیریت و مشکل را حل کند.
 
ارایه تمام سرویس‌های مخابراتی بر سر یک میز
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: به دنبال یکپارچگی در فکر هستیم، قرار نیست همه فکر کنند و تصمیم بگیرند، نمی‌توان بدون تئوری و فکر در اجرا موفق عمل کرد.
پوررنجبر در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید مخابرات استان فارس، افزود: نباید چنان درگیر مبانی نظری باشیم که با ایجاد کلاف سردرگم تئوری‌پردازی، سررشته امور اجرایی را از دست دهیم و نه آنقدر عمل‌زده شویم که فکر و مبانی علمی را فراموش کنیم.
وی با تصریح بر اینکه هیچ مولودی بدون علت به وجود نیامده و نمی‌آید، عنوان کرد: اگر بنا به انجام کار اجرایی است، بدون داشتن تکنیک مناسب و وجود فکر نمی‌توان آن را به صورت کیفی انجام داد.
پوررنجبر با تاکید براینکه شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی به مرکز تولید فکر و تئوری تبدیل شده و برنامه راهبردی پنج ساله این شرکت را تدوین کرده است، گفت: عرصه عمل در شرکت مخابرات به دو شرکت ارتباطات سیار و ثابت سپرده شده است.
وی با بیان اینکه باید از جزیره‌ای فکر و عمل کردن پرهیز کرد، بیان کرد: نگاه ۳۰ استان را باید به یک سمت هدایت کرد تا با تشکیل سیمرغ قله قاف مخابرات هم قابل تسخیر باشد.
پوررنجبر با بیان اینکه تلاش شرکت مخابرات ایران ارایه تمام سرویس‌ها سر یک میز با بالاترین استانداردهای کیفی است، تاکید کرد: اینکه مخابرات خصوصی شده درست است اما قرار نیست مخابرات را با غیرمخابراتی‌ها اداره کنیم لذا نیروهای توانمند این شرکت از سطح کشور به مرکز جذب می‌شوند.
وی با بیان اینکه توجه به توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی یک اصل مد نظر مدیران مخابرات ایران بوده و هست، گفت: امروز با نقدینگی که در اختیار شرکت مخابرات ایران است می‌توانیم در تمام نقاط جهان به راحتی سرمایه‌گذاری کنیم اما نیروی انسانی مورد نیاز و متخصص برای بازاریابی، مطالعه بازار و ارزش‌گذاری در اختیار نداریم.
پوررنجبر افزود: حتی اگر بتوانیم موضوع بازاریابی و مطالعه بازارها را مرتفع کنیم اما برای اداره سیستم ایجاد شده در خارج کشور نیازمند مدیران توانمند هستیم.
در این مراسم با قدردانی از مدیرعامل سابق مخابرات فارس، هومان محمودی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر