در حال خواندن
مجسمه پست در دو مرحله سرقت شد
0

رئیس موزه ارتباطات گفت: دست‌های این مجسمه دو هفته پیش به سرقت رفته بود و بامداد سه‌شنبه هفته گذشته نیز کل این مجسمه به سرقت رفت.
نود فناوری – پنج سال بیشتر از سلسله عجیب و غریب مجسمه دزدی در پایتخت نمی‌گذرد که ظاهرا مزه چنین کاری زیر دندان دزدان خاص مانده و این بار روی به سمت حوزه ارتباطات آورده‌اند.هفته گذشته تسنیم خبراز ناپدید شدن مجسمه برنزی ۱۲۰ کیلوگرمی مقابل موزه پست تهران (ارتباطات) واقع در خیابان امام خمینی(ره) داد؛ پنج سال پیش بالغ بر۱۰ مجسمه عظیم‌الجثه از جنس برنز که هر یک حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن داشتند از سطح پایتخت ربایش شد و همچنان سارق اصلی پیدا نشده است.مجسمه جلوی موزه ارتباطات فردی را نشان می‌داد که در حال انداختن نامه‌ای به صندوق پست بود اما اکنون تنها صندوق پست بر جای مانده است.حال علی‌اکبر نصرآبادی مدیر موزه ارتباطات با بیان اینکه مجسمه ربوده شده اثر ابراهیم اسکندری بوده است، اظهار کرد: دست‌های این مجسمه دو هفته پیش به سرقت رفته بود و بامداد سه‌شنبه هفته گذشته نیز کل این مجسمه به سرقت رفت.وی درباره ارزش هنری این مجسمه گفت: ابراهیم اسکندری پسر ایرج اسکندری یکی از مجسمه‌سازان بزرگ ایران است که مجسمه صندوق پست یکی از کارهای اوست. مجسمه صندوق پست در سال ۸۸ در دوسالانه مجسمه‌سازی شهری، برای ابراهیم اسکندری جایزه به همراه داشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر