در حال خواندن
مبین نت روابط عمومی ندارد؟
10

شرکت مبین نت با هدف ارایه خدمات در بخش اینترنت پرسرعت بر مبنای وایمکس در مزایده‌ای که سازمان تنظیم مقررات در سال ۸۷ برگزار کرد برنده شد و در اسفند همان موفق به اخذ پروانه در تمامی استان‌ها شد.
حق لایسنس ارایه خدمات مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان بود که ۴۰ درصد آن به صورن نقدی و مابقی در اقساط ۶ ماهه پرداخت شد. بنا بر پروانه این شرکت موظف بود تا آذر ۸۸ مراکز استان‌ها و در سال دوم بهره برداری ۹۰ شهر و تا سال ۹۰ نیز ۳۷۹ شهر به پوشش شبکه افزوده شود.
 
خبری از خبر نیست
شرکت مبین نت ارتباط پرکاری با رسانه‌ها ندارد. در سه سال گذشته شاید تنها یک نشست خبری در این شرکت برگزار شده است. ظاهرا این شرکت خود را خصوصی تلقی کرده و بر خلاف شرکت‌های دولتی وظیفه‌ای برای اطلاع رسانی به افکار عمومی برای خود قایل نیست، حال آن که این شرکت در حیطه عمومی فعال بوده و ملزم به پاسخگویی به مشترکان خود هست.
به هر حال فعلا اطلاعات بیشتری از عملکرد این شرکت در دست نیست. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم که نظارت بر پیشرفت کمی و کیفی بر خدمات اپراتورها را به عهده دارد، اطلاعات چندانی از پیشرفت و پس رفت مبین نت ارایه نداده است.
 
از خدمات مبین نت راضی هستید؟
اما اگر چرخی در اینترنت زده و نظر کاربران را در فضای مجازی بیابید به مسایل جالبی برخورد می‌کنید. در این گزارش سه نمونه از اظهارات کاربران در پی آمده است:
“من وایمکس مبین نت دارم. سرعتش دایم در نوسان هست و ثابت نیست. قطع و وصلش خیلی زیاد شده و سرعتی که در اوائل داشت رو دیگه نداره. صفحات وب رو کمی و فقط کمی پر سرعتر از دیال آپ باز میکنه. جالب اینکه سرعت ۵۱۲ رو خریداری کردم. اما راضی نیستم. فکر می‌کنم دلیل اصلی این افت در خدمات به مبین نت برمی‌گرده و استفاده از پهنای باند برای مشترکان زیادتر از استاندارد در ضمن در تمام نقاط گرگان آنتن نداره و در وسط شهر فقط یک آنتن دارد.”
 “من ۴ ماهه که وایمکس مبین نت دارم که مثلا ۵۱۲ می‌باشد اما از سرعت ای دی اس ال ۱۲۸ خیلی پایین‌تره !!! سرعت فوق العاده پایین ( در حد دایل آپ واقعی / ۵۶ کیلوبیت ) اگه برای خرید بهشون زنگ بزنی اپراتور با ۲ تا زنگ وصل میشه، اما وقتی به پشتیبانی جهت شکایت از قطع شدن یا کندی سرعت زنگ میزنی نیم ساعت موزیک میزاره و میگه پیغام بگذارید که در نهایت هم رسیدگی نمیشه. در مقاطع مختلف هم از چندین ساعت تا چندین روز کاملا قطع بوده !!! بارها شکایت کردم اما ترتیب اثر داده نشد.”
“من وایمکس مبین نت (۱ مگ ) دارم (در ارومیه) سرعتش دایما در حال نوسانه و گاهی اوقات شبیه دیال آپ میشه در ضمن جدیدا قطعی هم داره. قیمتش رو هم که بالا بردن. در مورد شکایت هم، بیکار که نیستیم بیفتیم دنبال شکایت اگه سازمان مقررات راست میگه خودش بیاد تست کنه لازم نیست که مردم بیان شکایت بکنن. با تشکر!”
البته نظرات و کاربرانی هم بودند که از خدمات مبین نت رضایت داشتند اما موضوع این گزارش رپورتاژ تبلیغاتی برای این شرکت نیست بلکه گزارشی از مشکلات و کاستی‌های خدمات ایشان است.
 
وضعیت پوشش در چه حال است؟
پاسخ به این سوال وظیفه سازمان تنظیم مقررات است، اما پایتخت نشین‌ها همه جا آنتن ندارند. نقاطی هم که تحت پوشش است به واسطه ضعف سیگنال امکان استفاده از خدمات مبین نت را فراهم نمی‌کند. روی سایت این شرکت به ظاهر بخش‌های عمده شهر تهران تحت پوشش است، اما به متقاضیان خرید خدمات مبین نت اکیدا توصیه می‌شود قبل از خرید، به هر شکل ممکن با استقراض مودم یکی از دوستان خود ابتدا از وجود پوشش واقعی اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید کنند. در غیر اینصورت بعید است امکان بازگشت پول و یا تغییر خدمات را داشته باشید.
 
روابط عمومی و ارتباطی که برقرار نمی‌شود
یکی از بدیهی‌ترین و ابتدایی ترین کارهای یک روابط عمومی کنترل کیفیت خدمات ارایه شده از سوی بخش‌های مختلف سازمان متبوع خود است. به عنوان یک روزنامه‌نگار و کاربر خدمات مبین نت، تاکنون موفق به شنیدن صدای یکی از اپراتورهای بخش پشتیبانی مبین نت نشده ام. انتظارهای طولانی برای ارتباط و قطع ناگهانی ارتباط چیزیست که عایدتان می‌شود.
تلاش‌های پی در پی بی‌نتیجه می‌ماند. این بار به جای وصل شدن به بن بست پشتیبانی تصمیم گرفتم به اپراتورها که ظاهرا وقت به مراتب آزادتری دارند وصل شوم. البته چند لحظه بعد علت وقت آزاد اپراتورها هم برایتان روشن می‌شود. گویی هر کاری داشته باشید دوباره شما را به سیکل تماس برای شنیدن آهنگ وصل می‌کنند.
بعد از سلام و احوالپرسی با اپراتور، متقاضی مکالمه با روابط عمومی مبین نت می‌شوم، اپراتور می‌گوید امرتان چیست، می‌گویم خبرنگار هستم و سوالاتی دارم، اندکی تامل کرده و بعد مرا به فرد دیگری وصل می‌کند، فرد دیگر گویا با تجربه‌تر است و با صدای بلندتر و تحکم آمیزی حرف می‌زند، “امرتان چیست آقا؟”، دوباره می‌گویم خبرنگار هستم و می‌خواهم با روابط عمومی شما حرف بزنم، می‌گوید، “پرسیدم امرتان چیست آقا؟” اگر چه براساس تجربه سال‌ها کار از لحن صحبت اپراتور با تجربه‌تر می‌فهمم که قصدی برای کمک نیست اما خیلی کوتاه و برای جلوگیری از خستگی خودم می‌گویم، “می‌خواهم ضمن آشنایی با ایشان ببینم تا به حال خودشان با بخش پشتیبانی شرکت تماس گرفته‌اند؟”
اپراتور هم خیلی راحت بی‌آنکه نظری از من بخواهد می‌گوید” خب پس شما شکایت دارید، باید به بخش نظرات و انتقادات ما وصل شوید” و بعد هم بی‌آن که فرصتی بدهد، تماس قطع می‌شود.
دوباره تماس می‌گیرم به اپراتور اول می‌گویم سرکار خانم “من تماس نگرفته‌ام که در بخش نظرات و انتقادات صدایم را برای شما ضبط کنم بعد هم چرا همکار قبلی شما تماس را قطع کرد من می‌خواهم با روابط عمومی شما حرف بزنم.”
گویی سماجت من جواب می‌دهد، خوشحال منتظر می‌مانم، این بار من به جایی وصل می‌شوم که فقط بوق می‌زند و کسی پاسخگو نیست!
منبع: آی تی آنالایز

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۲-۲۴ در ۰۶:۵۸

    مبین نت حدود ۱ ماه هست که مشکل پهنای باند شدیدی داره و دلیل این مشکل هم فروش بیش از حد سرویس هست .
    این بدین معنا هست که هیچ نظارتی بر عملکرد این شرکت نیست .
    از زمان تاسیس مبین نت هر فصل قیمت ها افزایش پیدا کردن ، حجم دانلود سرویس ها کاهش پیدا کردن و در انتها کیفیت سرویس نیز به شدت افت کرده است .
    در مورد پشتیبانی مبین نت هم باید بگم فقط ۱ برگ کاغذ رو برای ما بازگو می کنند و در واقع ما رو به عنوان یک فرد نادان تلقی می کنند .
    می تونید تست کنید به بخش پشتیبانی بعد از ۲۰ دقیقه اگر شانس داشته باشید به یکی از اپرتونرها وصل خواهید شد بعد بپرسید سرعت اینترنت من پایین هست مشکل چیست ؟
    مطمئنا یکی از جواب های زیر رو خواهید شنید :
    * ویندوز شما مشکل دارد
    * مودم شما خوب آنتن نمی دهدد
    * آنتی ویروس شما مشکل دارد
    * باید ویندوز عوض کنید

    و یا یک فرم پیگیری پر می کنید که کسی پیگیری نمی کند ! همین
    تو کشور های همسایه شرکت های ISP بر سر ارائه سرویس های ۱۰۰mbps با یکدریگر رقابت می کنند ولی شرکت های ما حتی توان ارائه سرویس های ۱۰۲۴kbps هم ندارند اما ادعای سروی بر ما می کنند .
    درود .

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۲-۲۷ در ۰۲:۰۷

    با نظر نویسنده محترم کاملا موافقم و خیلی بدتر از وضعیت عنوان شده است خبرنگار محترم رعایت حال مبین نت را نموده اند

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۳-۰۸ در ۱۰:۰۳

    مبین نت آشغاله
    من ۱۰۲۴ ازشون گرفتم سرعتم نهایت میشه ۳۵.زنگ زدم به پشتیبانی میگم سرعت من باید حداقل ۱۲۰ باشه.میگه چون بین ۴ نفر شیر میشه همون ۳۰ تا ۳۵ باید باشه.زمانی استفاده کنید که اون ۳ نفر دیگه استفاده نمی کنند.
    حالا سئوال اینجاست من چه جوری اون ۳ نفر رو پیدا کنم…

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۴-۰۲ در ۱۲:۳۰

    دوستان گرامی من زنگ زدم مبین نت پاسخگوی هوشمندش میگه شناسه کاربری رو وارد کن . منم انجام دادم به امید اینکه چون مشترکشونم سریع ج
    واب میدن هی منتظرموندم هی انتظار کشیدم بعد ۳۰ دقیقه ناامید شدم بی خیال پشتیبانی شدم. بعد تصمیمگرفتم بدون کد شناسه امتحجان کنم ۳ سوت ج
    وابم رو دادن بعد گفتم شاید شانسی بود دوباره با کد شناسه پشتیبانی خواستم رفتم قاطی باقالی ها دوباره ۲۰ دقیقه طول کشید تا پشیمون از ارتباطم با مبین نت بشم. دوستان گرامی مبین نت آشغال ترین سرویس رو ارائه میده لطفا به همه بگید. پولی رو که با زحمت در میارید به این …… ندید. مخصوصا مودم جیبی که هی باید کانفیگ کنید

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۴-۱۴ در ۰۶:۳۱

    سرعت آشغاله، پشتیبانی وجود نداره، خطوط تلفنش خرابه.

    به هیچ وجه، به هیچ وجه، اگه گردنتونو هم زدن نخرین!

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۶-۰۳ در ۰۷:۰۶

    واقعا درست میگید
    من مودم خریدم آنتن می داد بعد یک ماه دیدم آنتن نمیده هرچی به پشتیبانی زنگ زدم فایده نداشت آخر سر فهمیدم جای آنتنشون رو عوض کردن و بردن توی یه نقطه دیگه از شهر و اینجا دیگه آنتن نمی ده
    حالا من موندم با ۲۰۰ هزار تومن پولی که برای این مودم هدر دادم

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۷-۲۲ در ۰۳:۴۶

    موقع پول گرفتن عالین.اما موقع خدمات افتضاح. واقعا مزخرفه. مبین نت نگیرید که پشیمون میشید.

  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۰۶-۱۳ در ۰۳:۵۴

    مبین نت واقعا شرکت ضعیفی هست نه برخورد مناسب نه پشتیبانی مناسب فقط میخوان بفروشن

  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۰۷-۱۶ در ۱۱:۴۶

    کاش مودمشون رو زیر قیمت پس بگیرند

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۲-۱۸ در ۰۹:۵۶

    ما که راضی نیستیم ۴۶۲ تومن نقد بهشون دادیم انشالله گیر کنه تو گلوشون و جزع جیگر بگیرن

ارسال یک نظر