در حال خواندن
مانع گرانی شدید خدمات مخابراتی شدم
0

به گفته وزیر ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به تغییر فناوری و گسترش آن در سطح جامعه تعرفه‌های خدماتی در این بخش باید با توجه به تغییر نرخ ارز کاهش پیدا کند.
نود آی سی تی – دکتر نامی وزیر ارتباطات یک شنبه شب در پاسخ به سوال مرتضی حیدری مجری برنامه پایش در خصوص تعرفه‌های مخابراتی در سال آینده گفت: از افزایش شدید نرخ خدمات مخابرات جلوگیری کرده‌ام.
وی افزود: قیمت کنونی پست، پهنای باند و همچنین سایر اپراتورها قیمت سال ۹۰ است، یعنی مبنای این قیمت‌ها با ارز سال ۹۰ است. همکاران پیشنهاد افزایش قیمت باند اینترنت را داده‌اند که من این را نپذیرفتم و دستور دادم که نه تنها قیمت جدید اعمال نشود بلکه قیمت‌های فعلی نیز کاهش یابد و به این صورت جلوی افزایش قیمت اینترنت را گرفتیم.
وی بیان کرد: در موضوع تلفن ثابت، به دلیل اینکه اپراتورهای ما شرکت‌های خصوصی هستند وزارت ارتباطات نمی‌تواند مستقیم دخالت کند، ولی سازمان تنظیم مقررات به آنها دستور داده است که کاهش قیمت داشته باشند.
وزیر ارتباطات گفت: ‌من معتقدم که هر چه شبکه ما گسترش پیدا بکند، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. این در مورد فناوری جدید نیز صادق است، یعنی هر چه فناوری جدید گسترده‌تر شود باید قیمت آن کاهش یابد.
نامی افزود: در مورد خدمات پستی تا جایی که مقدور بود قیمت‌ها را کاهش دادیم. در ۱۵ خرداد سال آینده نشستی داریم و قطعا قیمت‌ها کمتر خواهد شد، هر چه دلار نوسان داشته باشد، این قیمت‌ها باید کمتر شود.
 
کاهش قیمت خدمات ICT در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت
وزیر ارتباطات همچنین در مراسم افتتاح پروژه‌های مخابراتی در شهر کاشان گفت:‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک صنعت پیشران و افزایش دهنده قدرت و ثروت ملی، تاثیر زیادی در بخش‌های مختلف دارد.
نامی بیان کرد: پیشرفت این حوزه خیلی سریع است همین امر موجب فراهم شدن زمینه دسترسی تمام اقشار مردم به این فناوری می‌شود.
وی در خصوص تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در راستای فراهم آمدن شرایط دسترسی تمامی اقشار مردم به خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاهش تعرفه خدمات در بخش‌های مختلف در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد که تاکنون پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است.
وی با اشاره به جایگاه مخابراتی شهرستان کاشان گفت: در این شهرستان بیش از ۱۴ هزار پورت منصوبه دارد و تمامی شهرها تحت پوشش این شبکه هستند و این موضوع آمادگی این شهرستان برای بسط و توسعه خدمات الکترونیکی را نشان می‌دهد.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر این شهرستان حدود ۱۴۰ هزار مشترک تلفن همراه دارد که این موضوع حاکی از آن است که استفاده از این فناوری جایگاه ویژه‌ای در کاشان دارد.
دکتر نامی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در این شهرستان ۴۶ درصد است، گفت: شهرستان کاشان بیش از ۱۹۲ هزار شماره تلفن منصوبه دارد که از این تعداد بیش از ۱۵۳ هزار مشغول به کار هستند و این موضوع نشانگر واگذاری به روز این نوع از تلفن در این شهرستان است.
وی با اشاره به مراکز فناوری و رشد این شهرستان افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ واحد فناوری و مرکز رشد  فعالیت می‌کنند که این موضوع بیانگر تلاش متخصصان و نخبگان در جهت اعتلای کشور در حوزه‌های مختلف از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
در پایان مراسم پروژه‌های مخابراتی شهرستان کاشان با ارزشی بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر