در حال خواندن
لزوم تجدید نظر در برخورد با اپراتورها
0

محسن سماوات – آخرین روزهای هفته گذشته همزمان شد با موجی از انتقادات و تحلیل‌ها پیرامون افزایش تعرفه‌های ایرانسل. موضوع افزایش تعرفه‌های ایرانسل از این جهت مورد نقد اکثر رسانه‌های کشور قرار گرفت که این اپراتور اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نسبت به این امر نداشت.
اما این افزایش تعرفه‌ها از این جهت مورد تحلیل قرار گرفت که تا چند روز قبل از آن، ایرانسل مورد عنایت وزیر ارتباطات قرار داشت. وزیر ارتباطات به عنوان رییس کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بارها به شکل علنی عدم تغییر قیمت این اپراتور را مورد تمجید قرار داده بود. همین تمجیدها نیز ظاهرا کار را به جایی برد که وزیر ارتباطات به این نتیجه برسد که مجوز نسل ۳ را باید به ایرانسل بدهد. اما افزایش قیمت‌های ایرانسل به یکباره همه چیز را زیر سوال برد. حالا وزارت ارتباطات با انبوهی از انتقادات و پرسش‌های رسانه‌هایی مواجه بود که تلویحاً از وزیر ارتباطات می‌پرسیدند که آیا همچنان مواضع قبلی خود در قبال این اپراتور و اپراتور اصلی کشور یعنی همراه‌اول را دارد یا نه؟به هر حال تعرفه‌ها به عنوان تنها مزیتی که وزیر ارتباطات به بهانه آن ایرانسل را به همراه‌اول برتر می‌دانست، حالا دیگر وجود ندارد. به این ترتیب حالا این پرسش نیز وجود دارد که آیا مجوز نسل ۳ که وزیر ارتباطات قول آن را به ایرانسل داده بود، همچنان پابرجا می‌ماند؟اگر این اتفاق رخ دهد یعنی مجوز نسل ۳ از ۱۲ مرداد یعنی همین فردا به ایرانسل واگذار شود، این نکته باقی می‌ماندکه پس موضوع تعرفه‌ها در واگذاری این مجوز اهمیت نداشته است؟فارغ از تمام تفاسیری که هفته گذشته تمام رسانه‌ها درباره آن نوشتند و حتما نیز به سمع و نظر وزیر ارتباطات رسیده است، یک نکته باقی می‌ماند که آیا زمان آن فرا نرسیده که به بهانه تغییر مدیر عامل مخابرات هم که شده، وزارت ارتباطات روش برخورد خود با اپراتور اصلی کشور را که عمده مردم نیز کاربر آن هستند را تغییر دهد تا به این ترتیب منافع مردم نیز در این مجادلات در نظر گرفته شود؟(منبع:عصرارتباط)

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر