در حال خواندن
قیمت هارددیسک تا سال ۲۰۱۴ پایین‌آمدنی نیست
0

سیل سال ۲۰۱۱ تایلند اگر چه مدتهاست خاتمه یافته، اما اثرات منفی آن بر بازارهای جهانی هارد دیسک تا دو سال دیگر ادامه خواهد یافت.
نود آی سی تی – یافته‌‌های موسسه تحقیقاتی IHS iSuppli  نشان می‌دهد که اگر چه متوسط قیمت هارد دیسک در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ به ۵۱ دلار رسیده بود، اما وقوع سیل در کشور تایلند که محل فعالیت بسیاری از کارخانه‌های ساخت هارد درایو در جهان است این رقم را به ۶۶ دلار رساند.
بعد از گذشت ماه‌ها از این سیل هنوز بازسازی کارخانه‌های آسیب دیده ادامه دارد و لذا پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ متوسط قیمت این محصول با کاهش مختصری به ۶۵ دلار برسد.
بیش از یک سوم کل هارد دیسک‌های موجود در جهان در کارخانه‌های تایلندی تولید می‌شوند و لذا سیل در این کشور عرضه جهانی این محصول را ناگهان ۲۹ درصد کاهش یافت. در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۲ این رقم به ترتیب ۱۸ و ۱۰ درصد رشد کرده که برای پاسخ به نیاز بازارهای جهانی کافی نیست.
منبع:‌خبرگزاری فارس

البته این موضوع بیشتر به بهانه نزدیک است تا واقعیت چرا که چند ماه پس از سیل تمامی کارخانه‌های آسیب دیده مجددا اقدام به تولیدات خود کردند و پایین نیامدن قیمت هارد دیسک به خاطر توافقی است که تولید کنندگان این محصول به خاطر افزایش آستانه سود خود انجام داده‌اند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر