در حال خواندن
قیمت سیم‌کارت‌های کد یک و دو ۸۰ درصد گران شد
0

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و لوازم جانبی از افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی سیم‌کارت‌های کد یک و دو در سال ۹۲ خبر داد و گفت: اقبال مردم نسبت به این سیم‌کارت‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت آنها به شمار می‌رود.
نود آی سی تی – افشار فروتن با بیان این مطلب گفت: در این زمینه نوعی ناهماهنگی با بازار‌های جهانی وجود دارد و برخلاف بقیه کشور‌ها که سیم‌کارت به عنوان یک خدمت ارایه می‌شود در ایران سیم‌کارت مانند نوعی کالای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: از همان زمان که بحث ثبت‌نام و خرید سیم‌کارت‌ها مطرح شد و سیم‌کارت دارای قابلیت واگذاری شدند پایه‌ای برای این مشکلات ایجاد شد، چرا که این تعبیر به وجود آمد که سیم‌کارت نوعی کالای سرمایه‌ای است و می‌توان نسبت به واگذاری آن اقدام کرد به همین دلیل اکنون نمی‌توان انتظار داشت که سیم کارت تلفن همراه رایگان باشد.
رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و لوازم جانبی ادامه داد: به همین دلیل طبیعتا برای سیم‌کارت‌ها قیمت تعیین شده و مشخصی وجود خواهد داشت اما به دلیل افزایش استقبال کاربران و گرایش آنها به کد‌های یک و دو به طور کلی قیمت سیم‌کارت با افزایش قیمت مواجه شده که می‌توان گفت ایجاد و دامن‌زدن به این افزایش قیمت با خود کاربران بوده است.
فروتن با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر کد‌های یک و دو سایر کد‌های تلفن همراه هم با افزایش نسبی قیمت همراه بوده است، بیان کرد: همان‌طور که گفته شد قیمت سیم‌کارت بستگی به نحوه‌ برخورد کاربر و میزان تقاضا دارد و با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد این افزایش قیمت همچنان ادامه داشته باشد. حال ممکن است کمی نرخ افزایش کاهش پیدا کند و مانند گذشته با آن شدت شاهد افزایش قیمت در بازار سیم‌کارت نباشیم چرا که شاید تا حدی این بازار اشباع‌ شده است.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: قیمت سیم‌کارت تابع درخواست و رفتار کاربران و مشترکان است و اینکه براساس رفتار خریداران تا چه اندازه کاهش قیمت سیم‌کارت محقق شود موضوعی است که بیش از همه به رفتار خود مشتریان بازار بر می‌گردد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر