در حال خواندن
فیس‌بوک شرکت سازنده
0

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان با بیش از دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکتی را می‌خرد که سازنده عینک‌های موسوم به “عینک واقعیت مجازی” است. این عینک‌ها در ابتدا عمدتا برای بازی‌های کامپیوتری طراحی شدند.
این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه ما به جای حل موضوعات و دغدغه های اصلی مان مانند سبک زندگی ایرانی اسلامی که یکی از مهم‌ترین موضوعات فرهنگی ماست و اتفاقا باید به شدت مراقب نفوذ فرهنگ زندگی غربی در این جریان باشیم، دغدغه ای نداریم. اما رفع فلیتر فیس بوک می شود دغدغه اصلی مسئولان ما. اینها یعنی غفلت یعنی راه را اشتباه رفتن. مسئولان فرهنگی دولت و کسانی که بودجه در اختیار دارند، در حوزه تصمیم گیری های فرهنگی نقش موثری دارند و برای فعالیتهای فرهنگی آنها هستند که مجوز می دهند، باید بدانند که راه را اشتباه رفتن همان غفلت است.به گزارش مهر مقدم فر ادامه داد: نگرانی هایی که حضرت آیت الله خامنه‌ای در فرمایشات قبلی خود و حتی پیام نوروزی خود پیرامون عرصه فرهنگ داشتند دغدغه هایی است که احساس می کنم غفلت مسئولان فرهنگی موجب پدید آمدن این وضعیت شده است. همین موضوع هم به خودی خود باعث رخنه و نفوذ دشمنی می شود که بی صبرانه منتظر نفوذ و شناختن غفلت هاست. بنابراین به نظر من آنچه باید در سال ۹۳ به عنوان مهم ترین اولویت مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد، شناسایی منافذ رخنه دشمن و عرصه‌هایی است که آنها با استفاده از غفلت ها نفوذ کرده‌اند و ما باید آنها را مسدود کنیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر