در حال خواندن
فایده هفته ارتباطات چیست؟
0

امیر احدی – شنبه هفته‌ای که در آن هستیم مصادف بود با روز جهانی ارتباطات و البته آغاز هفته ارتباطات. اما این هفته خاص گویی هیچ تفاوتی با هفته‌های فضا، سلامت، کشاورزی یا شیر مادر ندارد. مطابق رسم‌های کلیشه‌ای در کشور بساط یک همایش تقدیر فراهم می‌شود و روبان چند طرح مخابراتی قیچی می‌شود و برخی مدیران هم متن حاضر شده از سوی روابط عمومی‌ها را به عنوان پیام خود به مناسب هفته ارتباطات منتشره کرده و به انتظار میلیون‌ها مخاطب پایان می‌دهند!
همه این اتفاقات تکراری و کم‌فایده نیز در همان روز شنبه رو شده و تا آخر هفته هیچ خبری نیست. از این رو مشخص نیست چرا به جای روز ارتباطات ما هفته ارتباطات داریم. ظاهرا این هفته برای برخی صرفاً تبدیل شده به فرصتی برای دریافت پول از نهادهای دولتی جهت برگزاری همایش.جالب‌تر آنکه از میان اهالی دنیای ارتباطات که خارج شده و به سوی مردم می‌روید اصلا نمی‌دانند این هفته شروع شده و حالا دارد به پایان می‌رسد. اما به راستی فایده هفته ارتباطات چیست؟ آیا قرار است در این هفته برای مثال مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در تمام ایام طول سال یکدیگر را می‌بینند دوباره به بهانه دیدار مجدد در جشنواره فاوا به سالن اجلاس سران بروند؟آیا قرار است در این هفته پیام بدهیم که امروزه ارتباطات دنیای بشریت را متحول کرده و جملات کپی شده و بی‌فایده‌ای از این دست؟ آیا قرار است در این هفته مردم که گرداننده چرخ ارتباطات هستند، هیچ ندانند هفته ارتباطاتی آمد و رفت؟ آیا قرار است در این هفته همچون هفته دولت، دهه فجر و غیره روبان قیچی کنیم و هیچ فرقی هم بین هفته‌هایمان نباشد؟بهتر نیست مسوولان به فکر تدارک تدابیری باشند تا همه برای رسیدن این هفته لحظه شماری کنند و بدانند در این ایام تحولات، امتیازات و اتفاقات جدیدی در راه است. برای مثال دنیای ارتباطات آنقدر جاذبه دارد که بتوان به شکل پایلوت هم که شده در این هفته در گوشه و کنار شهر یکی از دریچه‌های آینده ارتباطات را از نزدیک به مردم نشان داد.کارهایی از این دست زیاد است اما به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات به عنوان متولی این هفته یا عزمی برای تحرک بیشتر ندارد و یا از مشاورانی بهره می‌برد که هنوز آدرس برگزاری مراسم‌ها به شیوه ۳۰ سال قبل را می‌دهند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر