در حال خواندن
فاز اول پروژه موتور‌ جست‌وجوی بومی افتتاح می‌شود
0

پس از ماه‌ها گفت‌وگو و بحث بر سر نام نخستین موتور‌ جست‌وجوی بومی ایران، معاون وزیر ICT اعلام کرد: فاز اول این پروژه تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد و ما برای این موتور جست‌وجو دنبال نامی هستیم که در ذهن‌ها بماند.
نود آی سی تی – علی‌ حکیم‌جوادی در پاسخ به آخرین وضعیت موتور جست‌وجوی بومی گفت: برای این موتور پیشنهاد‌های مختلفی به عنوان اسم مطرح شده و به هرحال نام آن به‌زودی اعلام خواهد شد. اما باید توجه داشت که نام‌گذاری این موتور جست‌وجو کمی سلیقه‌ای است و ما فعلا خیلی دغدغه‌ نام آن را نداریم.
مدیرعامل سازمان ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره سایر طرح‌های ملی این سازمان از جمله شبکه ملی اینترنت و یا ایمیل ملی نیز گفت: زیاد با این‌که پسوند ملی را به موضوعات مختلف الحاق کنیم، موافق نیستم. در زمینه‌ اینترنت هم از ابتدا عنوان شبکه‌ ملی اطلاعات را مطرح کردیم، چرا که این عنوان به لحاظ علمی و واقعی قابل قبول‌تر است. اکنون پروژه‌های مختلفی مانند موتور جست‌وجوی بومی و یا ا‌میل ایرانی از زیرمجموعه‌های این شبکه‌ محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره زمان راه‌اندازی فاز اول شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: برای چنین شبکه‌ای نمی‌توانیم بحث‌ها را به صورت مقطعی در نظر بگیریم، همان‌طور که گفتم آنچه به عنوان موتور جست‌وجوی بومی و یا ایمیل ایرانی پرداخته شده بخشی از این شبکه است و ما امیدواریم که بتوانیم مطابق برنامه‌های در نظر گرفته شده، شبکه ملی اطلاعات را نیز در زمان مقرر راه‌اندازی کنیم.
منبع:‌ایسنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر