در حال خواندن
عبور سامسونگ از اپل در ترافیک وب تلفن های هوشمند
0

اپل مدتی است که دیگر نمی تواند به رتبه بیشترین فروش خود در بازار اسمارت فون ببالد و فخر بفروشد. لذا در آخرین مراسم این شرکت، تیم کوک سراغ یک واحد سنجش عجیب و غریب دیگر رفت تا نشان دهد چگونه اپل هنوز از رقبای اش جلوتر است.
نود آی سی تی – اگر به خاطر داشته باشید، این شیوه سنجش میزان استفاده کاربران از ابزارهای موبایل را ملاک عمل قرار می داد. مدیرعامل اپل طبق این داده ها نشان داد چگونه آی دیوایس ها با برتری چشمگیری بالاتر از دیگران ایستاده اند.
ولی اکنون به نظر می رسد که داستان میزان استفاده کاربران از ابزارهای موبایل و وبگردی آنها با اسمارت فون هم دیگر به کمک اپل نخواهد آمد و طبق گزارش StatCounter سامسونگ از اپل پیش افتاده است. یعنی اینکه مردم دنیا برای دسترسی به وب از اسمارت فون های سامسونگی بیش از آیفون و آیپاد تاچ استفاده می کنند.
این سرویس کنترل وب برای تهیه آمارش، تعداد ابزارهای موبایلی را که به وبسایت های مرتبط با آن متصل می شوند، رهگیری می کند. و برای اولین بار در ماه ژوئن سامسونگ توانسته اپل را شکست دهد و عنوان برند برتر در وبگردی کاربران تلفن های هوشمند دنیا را از آن خود کند.
البته هنوز این آغاز راه سلطه جویی سامسونگ است و فاصله میان این شرکت با اپل ناچیز می نماید. سامسونگ در ماه ژوئن ۲۵.۵ درصد از کل وبگردی جهانی اسمارت فون ها را تصاحب کرده است. در حالی که سهم اپل تنها ۲۵.۱ درصد بوده و نوکیا هم به رتبه سوم و سهم ۲۲ درصدی رضایت داده است.
اگرچه هنوز یک رتبه دیگر برای کنفرانس بعدی اپل باقی مانده است. اپل همچنان بازار وبگردی اسمارت فون آمریکا را در اختیار دارد. در آمریکا ۵۴.۸ درصد کاربران برای دسترسی به وب از آی دیوایس ها استفاده کرده اند و سامسونگ در این بازار تنها ۱۸.۳ درصد سهم داشته است.
لازم به ذکر است که این امار تنها شامل اسمارت فون ها است و تبلت های تولیدی شرکت های مختلف در آن محاسبه نشده اند. لذا این هم می تواند یک راه فرار دیگر باشد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر