در حال خواندن
طراحی برنامه‌ای که بوی غذا می‌دهد
0

اگر سری به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام بزنید متوجه خواهید شد که تعداد بسیاری از عکس‌ها به مواد غذایی مربوط است؛ اخیرا اپلیکیشنی طراحی شده که علاوه بر تصویر بوی غذا را هم پخش می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) چندی پیش یک پروفسور آمریکایی به همراه یک تیم دانشجویی برنامه‌ای را تولید کرده که می‌تواند بوی غذا را به همراه تصویرش برای کاربر ضمیمه کند. این اپلیکیشن که اخیرا در موزه تاریخ طبیعی آمریکا رونمایی شد توانست اولین رایحه خود را از آمریکا به پاریس منتشر کند.این برنامه که O Snap نام گرفته شبیه به اینستاگرام است. کاربر بعد از قرار دادن تصویر غذای خود می‌تواند از بین رایحه‌هایی مانند مثل کره، کاکائو، نان و …، بوی مورد نظرش را انتخاب و سپس آن را به تصویر خود الصاق کند.عکس و بوی مورد نظر بعد از ارسال توسط یک چیپ سخت افزاری به نام O Phone دریافت می‌شوند. این دستگاه می‌تواند بو و عکس را تشخیص دهد و سپس رایحه مورد نظر را تولید و آن را در فضا پخش کند.در حال حاضر oPhone تنها در موزه تاریخ طبیعی آمریکا و مرکزی فرهنگی به نام Le Laboratoire در پاریس، در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. این موضوع به این معنی است که کاربران می‌توانند تصاویر بو دار خود را در نیویورک برای افرادی که در پاریس قرار دارند انتشار دهند.Digitaltrends در این رابطه نوشته است: oPhone قیمتی معادل ۱۹۹ دلار خواهد داشت و محققان این طرح به دنبال شرکتی هستند تا بتوانند با رازی کردن آن‌ها محصول خود را در سطح انبوه به تولید رسانند.پرفسور دیوید ادواردز، به عنوان مدیر پروژه امیدوار است که این محصول در مکان‌هایی نظیر کافی شاپ‌ها و رستوان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. بدین وسیله مشتریان می‌توانند رایحه غذای مورد نظر خود را قبل از تهیه آن به خوبی استشمام کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر