در حال خواندن
صنعت ICT در صدر صنایع پاک قرار دارد
0

حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله صنایعی است که نه تنها کم آلاینده است بلکه باعث کاهش آلاینده ها نیز می شود.
آی سی تی – رضا تقی پور در همایش ICT و محیط زیست ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر در دنیای مجازی قرار داریم که روز به روز با پویایی و تغییرات وسیع به حل مشکلات زندگی فیزیکی کمک می کند.
وی با بیان این مطلب که فضای مجازی می تواند کمک و دوست بسیار خوبی برای محیط زیست باشد، افزود: به‌کارگیری خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند به کاهش آلاینده ها و حفاظت محیط زیست کمک کند.
وی گفت: ICT یکی از ابزارهای اصلی برای حفظ جنگل ها و سالم نگه داشتن هوا محسوب می‌شود چراکه با استفاده از توسعه پردازش اطلاعات می‌توان، حجم جابه‌جایی‌ها را کاهش داد و همچنین شرایط استفاده بهینه از کاغذ را نیز فراهم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راهکارهایی که در جهت حفظ محیط زیست با استفاده از فناوری اطلاعات وجود دارد، گفت: دورکاری و ایجاد مراکز پاسخگویی(call center) در راستای انجام وظایف کارکنان و دریافت خدمت متقاضیان از جمله راهکارهایی است که در کشور های مختلف از آن استفاده می شود.
وی ادامه داد: همچنین با استفاده از خدمات مختلف پستی نظیر خرید الکترونیکی نیز می توان از رفت و آمد های غیر ضروری کاست و به حفظ محیط زیست کمک کرد.
وی گفت: از طریق شبکه های توزیع شده و با پردازش اطلاعات می تواند در جهت حفظ محیط زیست گام های بلندی برداشته شود.
گفتنی است در پایان این همایش تفاهم نامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به امضای دکتر تقی پور و مهندس محمدی زاده رسید.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر