در حال خواندن
صف؛ از کجا تا به کجا
0

صف در خون ما ایرانی‌هاست؛ ژنتیک صف را دوست داریم. هزار تا مزیت دارد که یکیش این است که می‌توانیم آن را به هم بزنیم و از زرنگی خودمان لذت ببریم.
مثل همیشه تلکام هم، این‌ور و آن‌ور صف بود که‌کشیده می‌شد؛ جلوی همراه اول، رایتل، ایرانسل، بیپ، … خلاصه هر جا که بوی قرعه‌کشی، سیم‌کارت ارزان و هدیه یا هنرپیشه و خواننده‌ای می‌آمد (خوانندگان و هنرپیشه‌های ایرانی هم که همیشه بوی خوش عطر می‌دهند) مردم هم به صف می‌شوند.
دیروز آنقدر شلوغ شد که جای سوزن انداختن نبود. هم مردم آمده بودند و هم، خیلی از مشارکت کنندگان ذوق زده تلکام، با شور و حرارت «گیفت» پخش می‌کردند. اما همه شرکت‌ها هم مطابق معمول از این وضعیت راضی نیستند. آنها می‌گویند که دوست دارند بیشتر تلکام محل دیدارها و بازدیدهای تخصصی باشد، نه گشت‌وگذار خانوادگی.
روز خبر
روز جمعه، روز خوب کنفرانس‌های خبری بود. مدیران شرکت‌ها به تلکام آمده بودند تا فرصت گپ‌وگفت با خبرنگاران فراهم شود. خبرنگارها هم که عمدتا از کار روزانه رسانه‌های خود فارغ بودند، دیروز در نشست‌های خبری حاضر می‌شدند.
شرکت‌ها البته فرصت و امکانات خوبی برای خبرنگارها آماده کرده‌اند؛ مخابرات، همراه‌اول و ایرانسل، فضاهایی را به اتاق خبر اختصاص داده‌اند که خبرنگارها بنشینند، گفت‌وگو کنند، مصاحبه و خبر تنظیم کنند یا استراحتی و چای و آبی.
اما خود شرکت‌های بزرگ هم خبر و اطلاع‌رسانی را فراموش نکرده‌اند. مثلا گروه مخابرات ایران که شرکت‌هایش را در سالن‌های ۶ و ۷ متمرکز کرده، اطلاع‌رسانی را هم خیلی جدی گرفته و ستاد خبریش، با کار شوخی ندارد. ستادخبری گروه مخابرات ایران هر روز با تولید اخبار نقش مهمی در جبن توجه مردم به دستاوردهای مخابراتی بازی می‌کند و علاوه بر اینکه دست پختش را می‌توانید در رسانه‌های مختلف و متنوع بخوانید، اگر به آدرس www.TCI.IR سر بزنید، یک راست رفته‌اید به سر سرچشمه اخبار گروه مخابرات.
 
چقدر خارجی!
در دو روز اول تلکام ۲۰۱۳، آنچه خیلی زیاد به چشم می‌آمد، حضور پر تعداد خارجی‌ها بود؛ ام تی انی‌ها و چینی‌ها که مثل همیشه و این بار بیشتر بودند؛ اما اروپایی هم امسال کم نبود. آدم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی، چهره‌های بین‌المللی که می‌بیند، ناخودآگاه ذوق می‌کند. ما هم این دو روزه خوشحال بودیم که تلکام ما هم جهانی‌تر می‌شود. می‌خواستیم دوباره شعار روحانی مچکریم سر بدهیم که یک دفعه متوجه همسایگی تلکام با نمایشگاه فرش شدیم. نگو که این همه خارجی به دنبال نقش و نگار فرش آمده‌اند!
 
جمع‌بندی
اگر بخواهیم روز دوم تلکام را خلاصه تشریح کنیم، می‌شود این خط آخر. اگرچه کمی مبتذل است ولی همین است دیگر:
به گزارش فناوران، دیروز جمعه بود، مردم اینجا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی صف‌کشیده بودند، جای پارک هم نبود. آی لاویو تلکام!
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر