در حال خواندن
شیرینی آشتی کنان دولت، مخابرات و PAP‌ها با پول مردم!
0

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نرخ‌های جدید تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL را برای ارایه دهندگان خدمات اینترنت اعلام کرد که بر مبنای این مصوبه ارایه کنندگان برای دریافت مبلغ ثابت ماهیانه به عنوان هزینه برقراری و نگهداری از مشترکان مجاز هستند. سازمان تنظیم مقررات با این مصوبه برای همیشه به دعوای شرکت‌های PAP و مخابرات در خصوص تعرفه رانژه پایان داد و هزینه‌های مربوطه را به گردن مشترکان ADSL گذاشت تا شرکت‌های تجاری در این خصوص زیانی متحمل نشوند. گفت‌وگویی کوتاه با رییس کمیسیون PAP سازمان نصر و معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات در این رابطه داشته‌ایم که می‌خوانید.
قیمت جدید کارشناسی و منطقی است
نود آی سی تی – به گفته رییس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی رایانه‌ای جدول تعرفه‌ای که روز گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه قیمت‌های ADSL ابلاغ کرد از نظر ما تعرفه خوب و پویایی است.
عبدالمجید بیدختی‌نژاد گفت: این تعرفه از سوی فعالان این حوزه قبلا به رگولاتوری ارایه شده بود و  پس از بررسی‌‌های کارشناسی قیمت‌های جدید نهایی و ابلاغ شد.
وی در خصوص تعرفه رانژه خطوط گفت: براساس این مصوبه شرکت‌های PAP بابت رانژه به شرکت مخابرات سه هزار تومان پرداخت خواهند کرد که البته این مبلغ همان ابتدا از مشترک تنها برای یک بار دریافت می‌شود و مخابرات موظف است طی مدت ۷۲ ساعت کار رانژه را انجام دهد.
وی با اظهار بی‌اطلاعی در خصوص نظر شرکت مخابرات درباره قیمت رانژه گفت: از نظر ما این قیمت کارشناسی شده و منطقی است و ما موافق آن هستیم.
رییس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی در خصوص اینکه عملا با این مصوبه مشکلات شرکت‌های PAP‌ و مخابرات به پایان خواهد رسید، گفت: ما مشکلی در این خصوص نداریم و به نظر می‌رسد این مبلغ منطقی است.
وی درباره افزایش قیمت‌ها برای کاربران نهایی گفت: تعرفه‌ای که از سوی رگولاتوری ابلاغ شده سقف تعرفه‌هاست و شرکت‌های می‌توانند تا ۶۰ درصد پایین‌تر‌ از مبلغ سقف تعرفه‌های سرویس‌های خود را تعیین کنند.
بیدختی گفت: این مصوبه موجب واقعی شدن قیمت‌های اینترنت می‌شود و با توجه به اینکه فضای رقابتی افزایش می‌یابد قعطعا موجب افزایش کیفیت سرویس‌ها نیز می‌شود.
وی افزود: در این مصوبه پیش‌بینی لازم در خصوص افزایش قیمت پهنای باند دیده شده و اگر این افزایش انجام شود شرکت‌ها می‌توانند به همان تناسب در تغییر تعرفه‌ها اقدام کنند.
بیدختی با بیان اینکه شرکت‌های PAP به احتمال زیاد پس از بررسی‌های لازم ظرف ۱۵ روز آینده تعرفه‌های خود را براساس جدول جدید تعرفه‌ها تغییر خواهند داد گفت: این تغییرات در قراردادهای قبلی شرکت‌ها با مشترکان اعمال نمی‌شود مگر اینکه شرکت‌ها با مشترکان خود به توافق برسند.
 
در حال بررسی هستیم
علیرضا صیدی، معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران نیز با بیان اینکه این مصوبه هنوز به مخابرات ابلاغ نشده است گفت: در حال بررسی هستیم و فعلا نظری در این باره نداریم.
به گزارش فناوران، وی در خصوص تعرفه رانژه گفت: این موضوع نیاز به بررسی دارد و تا دو هفته آینده نیز شرکت مخابرات ایران در این‌ باره اظهارنظر می‌کند.
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر