در حال خواندن
سوءاستفاده از اعتماد کاربران با برند همراه اول
0

اخیرا پیامی در نرم افزار پیام رسان تلگرام توسط کاربران با این مضمون ” سلام دوستان امروز سالگرد همراه اول هست، شما می توانید ۶۰ دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه را استفاده کنید، از طریق #۱*۱*۳۳۶* ۱۱۱ * فقط امروزه این طرح از ساعت ۷صبح تا ۱۱شب ” دست به دست می چرخد، در حالی که این موضوع صحت ندارد و در صورت شماره گیری توسط کاربر هزینه ای هزار تومانی برای آن به همراه خواهد داشت.
نود فناوری – کد  #۱*۱*۳۳۶* ۱۱۱ * کد میان بر فعال کردن طرح روزهای گرم حرفی همراه اول است و هیچ ربطی به هدیه یک روزه همراه اول به مناسبت سالگرد تاسیس شبکه همراه اول ندارد. این در حالی است که همراه اول به هیچ وجه چنین طرحی را برای مشترکان خود نداشته است. در عین حال سالروز تاسیس اپراتور اول ۱۹ مرداد ماه است و این خود نشان از دروغین بودن این طرح دارد.براساس این گزارش در صورت گرفتن این شماره توسط کاربر در پیام USSD به کاربر اعلام می شود به زودی از طریق پیامک نتیجه به شما اطلاع داده خواهد شد.در پیامک دریافتی که لحظاتی بعد از سوی همراه اول برای کاربر با این مضموم ” مشترک گرامی ثبت نام بسته روزهای گرم حرفی با موفقیت انجام شد. شما می توانید از ساعت ۷ الی ۲۳ مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۷ از ۶۰ دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه بهره مند شوید. برای استعلام باقیمانده بسته عدد ۰ را به ۸۰۶۴ ارسال و یا کد #۳۳۶۰*۱۱۱* را شماره گیری نمایید. ارسال می شود ” و این به این مفهوم است که شما برای فعال سازی این طرح هزار تومان پرداخت کرده اید.گفتنی است، کاربران شبکه های اجتماعی باید در مواجهه با موضوعاتی از این دست به سایت رسمی اپراتور یا شرکت های دیگر مراجعه و از صحت اطلاعات مطمئن شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر