در حال خواندن
سرویس کوتاه کننده لینک goo.gl به زودی قطع می شود
0

نود فناوری-اگر از طرفداران سرویس کوتاه کننده لینک گوگل موسوم به goo.gl هستید، متأسفانه باید به زودی با این سرویس خداحافظی کنید. ساعاتی پیش گوگل با انتشار پستی در وبلاگ توسعه دهندگان خود از تعطیلی این سرویس در تاریخ ۱۳ آوریل (معادل ۲۴ فروردین ماه) خبر داده است.

با عملی شدن این تصمیم، از تاریخ یاد شده به بعد دیگر قادر به ساخت لینک های کوتاه در سرویس goo.gl نخواهید بود، هر چند تا یک سال بعد از این موضوع (۳۰ مارس ۲۰۱۹) همچنان قادر هستید که آن ها را در کنسول goo.gl ویرایش نمایید. ضمنا لینک های کوتاه goo.gl تا بعد از این تاریخ نیز همچنان قابل استفاده خواهند بود.

اما گوگل با قطع پشتیبانی از goo.gl سرویس جایگزینی را هم برای آن معرفی کرده. Firebase Dynamic Links یا به اختصار FDL، آدرس های اینترنتی هوشمندی هستند که گوگل برای جایگزینی با سرویس کوتاه کننده لینک سابق خود در نظر گرفته است. به لطف این لینک های جدید می توانید افراد را به غیر از صفحات معمولی وب مستقیما به صفحات خاصی در درون اپلیکیشن های iOS، اندروید یا اپ های تحت وب بفرستید.

در حال حاضر می توانید با مراجعه به این آدرس، وارد حساب کاربری گوگل خود شده و برای خود لینک های FDL بسازید. هر چند متأسفانه مثل بسیاری از سرویس های گوگل دسترسی به این سرویس نیز برای کاربرانی ایرانی بدون استفاده از ابزار تغییر دهنده آی پی ممکن نیست.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر