در حال خواندن
سرویس های گوگل مجددا برای ایرانیان غیر فعال شد
0

چند روز پیش خبری برایتان منتشر کردیم و از رفع برخی محدودیت های گوگل در ایران خبر دادیم. اما متاسفانه از امروز شاهد برگشت این محدودیت ها بودیم. دوباره سرویس Google Analytics با آدرس IP ایران از دسترس خارج شده است. سایت های developer.android.com و developers.google.com هم دیگر در دسترس نیستند. روایت هیجان زودگذر ما را در زیر می توانید بخوانید. در ضمن اگر شما مشاهدات متفاوتی دارید، با ما در میان بگذارید.
نود فناوری – این خبر در ابتدا در روز ۲۵ اردیبهشت منتشر شده بود] طی ساعات گذشته باخبر شدیم که دسترسی به برخی سرویس های خاص گوگل برای ایرانی ها آزاد شده است. در حال حاضر سرویس هایی مثل Google Analytics ،Google Developers و Android Developers باIP ایران در دسترس هستند. کاربران ایرانی برای دسترسی و استفاده از برخی سرویس های گوگل همواره با در بسته مواجه می شوند. استفاده از این سرویس ها، احتمالا به واسطه ی تحریم ها برای ایرانی ها امکان پذیر نیست. بسیاری از کاربران ایرانی برای استفاده از سرویس های چون Google Analytics مجبور بودند از آدرس های IP غیرایرانی استفاده کنند.از دیروز خبرهای پراکنده ای از باز شدن دسترسی به برخی از این سرویس ها منتشر شده است. تا این لحظه می دانیم که سایت های Android Developers و Google Developers برای ایرانی ها در دسترس هستند. این سایت ها ابزارهایی را برای توسعه ی نرم افزاری روی پلتفرم گوگل و اندروید در اختیار کاربران قرار می دهند. همچنین از ساعاتی پیش استفاده از سرویس Google Analytics برای کاربران داخل ایران میسر شده است. این سرویس گوگل برای بررسی آمار بازدیدکننده های وب سایت ها و تحلیل و واکاوی داده ها یشان مورد استفاده قرار می گیرد.با این همه هنوز کاربران ایرانی نمی توانند به طور تمام وکمال از مهم ترین مشخصه های اندروید گوگل یعنی Google Now و Now on Tap بهره ببرند. همچنین سرویس هایی مثل AdSense هنوز برای کاربران ایرانی از دسترس خارج است.باید دید که رفع این محدودیت ها تا کی دوام می آورد و اساسا سایر سرویس ها مثل Google Now هم مشمول آن می شوند یا خیر. هنوز پاسخ های کاملی برای این سوال ها وجود ندارد. طی ساعات و روزهای آینده اطلاعات کامل تری را در اختیارتان می گذاریم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر