در حال خواندن
سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰میلیاردی مخابرات برای موبایل
0

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی مخابرات ایران طی سه سال گذشته در حوزه تلفن همراه خبر داد و گفت: با این سرمایه گذاری، مشکل قطعی مکالمات موبایل حل شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر پور رنجبر با بیان اینکه در گذشته قطعی‌های زیادی در شبکه تلفن همراه مشاهده می‌شد و در تهران هم قطعی‌های متعددی داشتیم گفت: به دلیل این مشکل، طول مکالمات کوتاه بود و ارتباط در حین مکالمه قطع می‌شد اما اکنون با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و تامین تجهیزات فنی این مشکل حل شده است.
وی با بیان اینکه حل این مشکل هزینه زیاد داشته و حدود ۲.۵ سال زمان برده است اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران در حوزه تلفن ثابت نیز طرح‌های متعددی دارد که اگر تحریم‌ها و مشکل تامین تکنولوژی این طرح‌ها نباشد از نظر مالی مشکلی در زمینه اجرای این طرح‌ها وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: مخابرات اکنون برای سرمایه‌گذاری در زمینه طرح‌های ارتباطی مشکلی ندارد اما به دلیل تحریم‌ها تا حدی تامین تجهیزات با مشکل همراه است که این مشکل هم به طور تدریجی برطرف خواهد شد.
وی گفت: طی سه سال آینده حدود سه تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مجدد در این حوزه صورت خواهد گرفت.
پوررنجبر در مورد ارائه خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن ثابت ادامه داد: در حوزه سرویس‌های ارزش افزوده تا حدی مباحث قانونی مطرح است که اگر این مباحث برطرف شود زیرساخت‌ها آماده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: اکنون سرویس‌های ارزش افزوده بر پایه دیتا هستند اما به واسطه انحصاری که ایجاد شده ما امکان دسترسی به نسل سوم و نسل‌های بالاتر را نداریم و این موضوع برای ما محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.
وی گفت: در حوزه تلفن ثابت تلاش داریم با اجرای طرح‌های مختلف بتوانیم سرویس‌های چندرسانه‌ای را به کاربران خود ارائه دهیم اما به دلیل وجود تحریم‌ها تا حدی برای تامین تجهیزات با مانع روبرو هستیم که این موانع به طور تدریجی برطرف خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر