در حال خواندن
سامسونگ گلکسی S9 به طور رسمی وارد ایران شد
0

نود فناوری-به نظر می‌رسد نسخه‌ای از موبایل گلکسی S9 و S9 Plus وارد کشور شده و در سازمان رگولاتوری نیز مورد تایید موقت قرار گرفت. البته هنوز مشخص نیست که این دستگاه نسخه اصلی است یا خیر.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل پیش‌تر خبر از عرضه پرچمدار جدید سامسونگ به کشور تا قبل از پایان سال داده بود و گفته بود که تمهیداتی برای وارد کردن آن دیده شده تا همگام با نهایی شدن طرح رجیستری، علاقه‌مندان به مدل جدید سامسونگ هم دسترسی پیدا کنند. وی به دییجاتو گفته بود:«تا پیش از عید احتمالا عرصه پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S9 در ایران را خواهیم داشت و اهمیت قرار گرفتن این برند در زیر طرح رجیستری به این سبب دوچندان خواهد بود.»

 

گواهی تایید نمونه تاییدیه ای است که تطابق مشخصات یک نمونه از تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات، از هر مارک و مدل را با استانداردهای فنی و مقررات ملی اعلام می دارد و مجوزی برای استفاده دستگاه در اتصال به شبکه­ های ارتباطی می باشد. لذا کلیه سازندگان داخلی، واردکنندگان و نمایندگی­های مجاز تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات قبل از تولید و ورود انبوه آن تجهیزات به کشور لازم است گواهی تأییدنمونه را از سازمان دریافت نمایند.

گواهی‌های که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای دستگاه‌های گوناگون صادر می‌کند شامل گواهی موقت و دائم است. گواهی موقتی که این سازمان برای هر دو نسخه گلکسی S9 صادر کرده بر اساس اسناد موجود در سایت به گواهی اطلاق می‌شود که مدت زمان اعتبار آن ۶ ماهه بوده و با تکمیل آزمون­‌ها در هر مرحله تا ۴ بار قابل تمدید است. این گواهی زمانی صادر می­شود که تنها بخشی از آزمایش­‌ها توسط متقاضی انجام شود.

البته با توجه به اینکه تا زمان عرضه رسمی این موبایل در بازار جهانی بیش از یک ماه زمان باقی مانده، شاید این گواهی بر اساس ارائه مدارکی از جمله کاتالوگ و مشخصات فنی دستگاه که در سایت رگولاتوری برای تایید نمونه به التزام در آمده، صادر شده باشد و یا اینکه نسخه اصلی و نهایی نباشد.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر