در حال خواندن
زیرساخت در تعرفه مکالمات بین‌الملل زیان می‌کند
0

بحث مبادلات بین‌المللی ایران و پیدا‌ کردن راهی برای انجام آنها از جمله مباحثی است که این روزها شرکت زیرساخت با آن مواجه است. در این زمینه مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات زیرساخت گفت: به دلیل اختلالاتی که ایجاد شده، اکنون پرداختمان به برخی کشور‌ها به تعویق افتاده و این موضوع ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کند.
نود آی سی تی – محمود خسروی با بیان این مطلب گفت: در بحث تعرفه‌های بین‌المللی گرفتاری‌هایی وجود دارد چرا که وقتی مکالمه‌ای از ایران به مقصد کشور دیگری برقرار می‌شود، لازم است مبلغی بابت این مکالمه به کشور مقصد پرداخته شود به عنوان مثال اگر ایران هزار دقیقه مکالمه با امارات داشته باشد لازم است برای هر دقیقه ۱۳ سنت به امارات پرداخت کند.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هر یک از این مکالمات هزینه‌ بسیاری برای کشور دارد، یاد‌آور شد: پس از برقراری مکالمات لازم است که ۱۰ درصد سهم اپراتور‌ها نیز پرداخت شود و در این میان در نهایت هزینه‌های بالایی بوجود می‌آید، اما مشترکان هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر پرداخت می‌کنند. به عنوان مثال اگر اکنون برای کشوری دقیقه‌ای ۲۰۰ تومان هزینه در نظر گرفته شود، ما باید برای هر دقیقه ۵۰۰ تومان هم روی هزینه‌ای که مشترکان پرداخت می‌کنند بگذاریم و آن را به کشور مقصد تحویل دهیم.
خسروی ادامه داد: با تعرفه‌ فعلی دلار شما در نظر بگیرید که برای هر تماس چه هزینه‌ای باید پرداخت شود.
وی هم‌چنین ارتباطات بین‌الملل را شبیه بورس دانست و افزود: امروز می‌گویند مسیر‌ها و تعرفه‌ آنها در سطح دنیا به شکل روزمره دستخوش تغییر می‌شود، اما در آینده ممکن است این قیمت‌ها حتی به صورت لحظه‌ای تغییر کند.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه شرکت زیرساخت در ارتباط با تعرفه‌های بین‌الملل پیشنهاد تغییر را به سازمان تنظیم مقررات رادیویی ارایه کرده بود بیان کرد: پس از گذشت مدتی تعرفه‌های جدیدی از سوی این شرکت اعمال شد و اکنون تعرفه‌های ما برای کشور‌های مختلف در ۱۱ پله طبقه‌بندی شده تا اگر کشور‌های مقصد کاهش یا افزایشی در تعرفه‌های خود داشتند، ما از این بابت خیلی متضرر نشویم زیرا همان‌طور که گفتم در حال حاضر برخی کشور‌ها هستند که تعرفه‌هایی به مراتب بالاتر از آنچه مشترکان پرداخت می‌کنند، دارند.
به گزارش ایسنا، خسروی عنوان کرد: در حال حاضر تعرفه‌های ارتباطاتی در کشور‌های مختلف دنیا به مراتب بالاتر از ایران است و ما این موضوع را در پیشنهادات قبلی خود به رگولاتوری اعلام کردیم و خوشبختانه در تعرفه‌های جدید تا حدی این مسئله مورد توجه قرار گرفته است. البته در این میان برخی از مسیر‌ها مانند مسیرهای اروپا هم بودند که تعرفه‌ آنها پایین بود و ما هم سعی کردیم با پایین‌ آوردن تعرفه شرایط مناسبی برای مشترکان فراهم کنیم تا آنها از شبکه زیرساخت که شبکه‌ای TDM و با کیفیت فوق‌العاده است استفاده کنند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر