در حال خواندن
رگولاتوری حوزه ارتباطات با استفاده از ظواهر
0

معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: مصوبه عدم محاسبه هزینه مکالمات ناموفق کمتر از سه ثانیه به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده و اپراتورها موظف به اجرای آن هستند.
نود آی سی تی – حسن رضوانی با بیان این مطلب گفت: از چندی پیش مصوبه عدم محاسبه هزینه مکالمات ناموفق کمتر از سه ثانیه به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده است.
وی افزود: اینکه این مصوبه از سوی اپراتورها اجرا می‌شود یا خیر؛ نیازمند نظارت رگولاتوری است، اما ظاهرا اپراتورها این مصوبه را اجرا کرده‌اند.

یعنی به این می‌گن آخر نظارت، آن همه هزینه برای خرید تجهیزات نظارت آنلاین به شبکه‌ اپراتورهای تلفن همراه از جیب بیت المال هزینه شد که بگویید ظاهرا رعایت می‌شود. پس از پنج ماه از ابلاغ مصوبه شنیدن چنین پاسخ‌هایی جای تعجب دارد!

رضوانی با بیان اینکه این مصوبه مشمول مکالمات کمتر از سه ثانیه مشترکانی می‌شود که خودشان ارتباط را قطع نکرده باشند و مکالمه ناموفق داشته‌اند، ادامه داد: براین اساس اپراتورها ملزم هستند که نسبت به اجرای این مصوبه اقدام کنند و هزینه این مکالمات را از صورتحساب مشترکان کسر کنند.

خوبه رگولاتوری راه فرار اپراتورها رو هم باز می‌زاره تو قوانین، مشترک بیچاره چطور باید اثبات کنه که ارتباط خودش قطع شده؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مصوبه حذف هزینه مکالمات ناموفق کمتر از سه ثانیه مشترکان تلفن همراه را با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان موبایل و بهبود کیفیت این خدمات ابلاغ کرده است تا هزینه تمامی مکالمات تلفن همراه زیر ۳ ثانیه را بر مبنای اطلاعات ثبت شده در فایل شارژینگ مشترکان که به عنوان قطع ارتباط غیرمعمول ثبت می‌شود، از صورتحساب مشترکان حذف شود.
براین اساس این مصوبه شامل مکالماتی خواهد بود که به دلیل کیفیت نامناسب شبکه، عدم پوشش مناسب و یا هرگونه اختلال در شبکه‌های تلفن همراه قطع می‌شوند اما مکالماتی که توسط خود مشترک و به صورت نرمال پایان می‌یابند، شامل این طرح نخواهند بود.
حذف هزینه مکالمات ناموفق زیر سه ثانیه پس از تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تاریخ ۲۰ شهریورماه امسال برای اجرا به تمامی اپراتورهای ارایه کننده خدمات موبایل ابلاغ شده، اما هنوز مشخص نشده است که اپراتورها از چه تاریخی نسبت به اجرای این مصوبه اقدام خواهند کرد.
منبع:‌ موبنا
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر