در حال خواندن
رگولاتوری اول خود را رگوله کند
0

فرشید رضایی – سال گذشته بود که وزیر ارتباطات خواستار کاهش قیمت اینترنت شد. به همین دلیل رگولاتوری مصوبه‌ای اختصاصی برای شرکت‌های PAP تصویب کرد تا به موجب آن حرف وزیر محقق شده و ۲۰ درصد از هزینه اینترنت کشور کم شود.
فارغ از این که مصوبه مذکور اشکالات زیادی داشته و دارد، هنوز کاربران متوجه تغییر قیمتی در خدمات خود نشدند. در این میان رییس سازمان تنظیم مقررات در حاشیه نشست رومینگ ملی، اظهارات جالبی داشته است. وی گفته: “برای تصویب مصوبه ۱۸۱ نشست‌های متعددی برگزار شد و مصوبه موارد توافق همه بود روز گذشته نامه‌ای از شرکت‌های PAP دریافت کردم مبنی براینکه زیرساخت در مقاطعی و شرکت‌ مخابرات در برخی استان‌ها کارشکنی‌هایی انجام دادند اگر چنین باشد قطعاً برخورد می‌کنیم.”بسیار جالب است که با وجود ماه‌ها انتقاد و اعتراض کاربران و شرکت‌های اینترنتی در رسانه‌ها مبنی بر مشکلات و ضعف‌های این مصوبه که به عدم اجرای آن منجر شده است، سازمان رگولاتوری که وظیفه نظارت بر بازار ICT را دارد، اعلام کرده نامه‌ای دریافت کرده‌ایم که اگر چنین باشد چنان می‌کنیم!در این صورت باید پرسید، آیا واقعا رگولاتوری وظیفه نظارت بر مصوبات خود نه در تمام کشور بلکه در جلوی چشم خود در همین تهران را موکول به دریافت نامه اعتراضی کرده است؟ اگر این چنین است که روابط عمومی رگولاتوری سری به آرشیو رسانه‌ها از روز ابلاغ این مصوبه بزند، مملو از اعتراضات است.اما باید به رییس رگولاتوری یک نکته واضح و روشن نیز خاطر نشان شود. آقای رگولاتور که مدعی دریافت نامه‌ای از چند شرکت خصوصی مبنی بر تخلف برای کاهش عدد نامحسوس ۲۰ درصد قیمت اینترنت برای مردم و برخورد “قطعی!” هستید، بهتر است جنابعالی فرصتی گذاشته و گزارش مرجع رسمی کشور یعنی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را هم مطالعه فرمایید که اعلام کرده در داخل وزارتخانه‌ای که شما کارمند آن هستید، اینترنت به ۲۵ برابر قیمت اولیه به مردم فروخته می‌شود.لذا جنابعالی به جای منتظر ماندن برای دریافت چند نامه و سپس کاغذبازی برای بررسی موضوع و بعد هم برخورد “قطعی!”، بهتر است رگولاتوری را از درون خود آغاز کنید که بر اساس گزارش‌ها تمام مشکل فنی، قیمتی و کیفیتی اینترنت به درون وزارت ارتباطات مربوط می‌شود. جایی که شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده انحصاری، پهنای باند اینترنت کشور را تامین می‌کند.باری آقای رگولاتور، رگولاتوری را اول از خود شروع کنید.(منبع:آی‌تی آنالیز)

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر