در حال خواندن
رونمایی از نسل جدید مخابرات فضایی
0

سازمان فضایی آمریکا – ناسا- شب گذشته – جمعه شب- از آزمایش موفقیت آمیز ارسال یک تصویر ویدیویی با شفافیت بالا از ایستگاه بین المللی فضایی به زمین با استفاده از تجهیزات ارتباطی لیزری جدید خبر داد.
نود آی سی تی – این فناوری لیزری می تواند در آینده شیوه ارتباط مخابراتی در ماموریت های اعماق فضا، تغییرات اساسی ایجاد کند.بنا بر اعلام ناسا، انتقال این ویدیوی ۱۷۵ مگابیتی با عنوان “سلام، دنیا” فقط ۳.۵ ثانیه طول کشید که معادل انتقال داده ۵۰ مگابیتی در هر ثانیه است. انتقال این ویدیو با استفاده از روش های سنتی انتقال داده بیش از ۱۰ دقیقه طول می کشد.کل این آزمایش ویدیویی که روز پنج شنبه انجام شد  148 ثانیه طول کشیده است.ناسا می گوید این نمایش فناوری موسوم به “بارگذاری اوپتیکی علوم مخابراتی لیزری” (OPALS) انرژی لیزری را آن قدر متمرکز می کند تا  به نرخ داده بین ۱۰ تا هزار برابر بیشتر از مخابرات فضایی کنونی دست یابد.هم اکنون ارتباط بین زمین و ایستگاه بین المللی فضایی بر امواج رادیویی تکیه دارد.از آنجا که ایستگاه بین المللی فضایی با سرعت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مایل بر ساعت به دور زمین می گردد انتقال داده از ایستگاه بین المللی فضایی به زمین نیازمند هدفمندی بسیار دقیق است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر