در حال خواندن
روش جدید کلاهبرداری با خطوط مخابراتی
0

مخابرات خطوطی را با پیش شماره ۹۰۹ به افراد اجاره میدهد که متاسفانه برخی از افراد سودجو با استفاده از این خطوط اقدام به سو استفاده از نبود آگاهی کافی مشترکان می کنند و پول های کلانی را به جیب می زنند
نود فناوری – متقاضیان این خطوی در ابتدا یک شماره را به صورت اجاره برای مدت یک سال از شرکت مخابرات مثلا به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان اجاره می کند.پس از آن با توجه به نوع کاربری این خطوط هر کس به این خط اجاره ای زنگ بزند و صحبت کند برای هر دقیقه مکالمه حداقل بایستی مبلغ پانصد تومان بپردازد. این مبلغ به ازای هر دقیقه پانصد تومان یا بیشتر از طریق مخابرات پس از انقضای قرارداد اجاره به حساب صاحب خط واریز می شود. نحوه درآمد زایی خطوط هوشمندکافی است اجاره کننده خط در روزنامه آگهی اغوا کننده ای بزند، مثلا خانه ۱۰۰ متری در سالاریه ۷۰ میلیون تومان بعد منتظر بماند چند صد نفر در روز به ایشان زنگ بزنند. چون واقعا پیشنهاد وسوسه انگیزی است. یا امثال این آگهی های وسوسه برانگیز که یه خورده آدم رو قلقلک میدهد. در واقع خانه ارزانی در کار نیست. این ترفند حیله و نیرنگی است برای پول دار شدن و خالی کردن جیب مردم، کافی است صاحب خط یه منشی خوش سرزبون در اختیار داشته باشد تا بتواند با به صحبت گرفتن نیم ساعته تماس گیرندگان منافع بیشتری را عاید خط اجاره ای کند.آیا تاکنون یه بار از خودتان سوال کردید این تبلیغ تو تلویزیون که میگه مشکلات رایانه ای و غیره خود را تلفنی حل کنید چگونه است یا اینکه برنامه زنگوله که میگه زنگ بزن یه قصه گوش کن.به شماره زنگوله توجه کن۹۰۹۲۳۰….این در حالی است که در غفلت دستگاه های نظارتی پول هنگفت و بی زحمتی به جیب برخی از سو استفاده کنندگان سرازیر می شود و قصه زمانی تلخ می شود که مشترک در پایان دوره پس از صدور قبض تازه متوجه این موضوع می شود.براساس این گزارش مشترکان باید در تماس با شماره هایی که با پیش شماره ۹۰۹ آغاز می شود دقت نظر داشته باشند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر