در حال خواندن
رمز یک بار مصرف به زودی برای تمام بانک ها ارایه می شود
0

به گفته مدیرعامل شرکت جیرینگ به زودی با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک روی بستر سیم کارت های همراه اول برای کلیه بانک ها سرویس رمز یک بار مصرف را ارایه می کنیم.
نود آی سی تی – علیرضا طلوع با بیان اینکه در صورتی که این سرویس راه اندازی شود مشترکان همراه اول برای استفاده از رمز یک بار مصرف دیگر نیازی به استفاده از چند توکن برای بانک های مختلف ندارند و در یافت رمز یک بار مصرف برای  تمامی بانک ها بر روی یک سیم کارت امکان پذیر می شود.
وی با اشاره به اینکه جیرینگ یک سال پیش در خصوص راه اندازی این سامانه با بانک ملی تا مرحله قرارداد پیش رفته بود گفت: متاسفانه بنا به دلایل نا مشخص این قرارداد در آن زمان اجرایی نشد.
وی درباره مزایای استفاده از سرویس رمز یک بار مصرف بر بستر تلفن همراه گفت: استفاده از این سامانه نه تنها موجب حذف هزینه های ناشی از واردات توکن(OTP) برای بانک ها و مشتریانشان می شود بلکه از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می کند.
وی افزود: با عملیاتی شدن این سامانه مشتریان به راحتی خواهند توانست با استفاده از یک کد واحد برای کلیه بانک ها، به سرور مرکزی وصل شده و با ارایه پین کد خود رمز یک بار مصرف دریافت کنند و این به مشتری کمک می کند در هر لحظه از شبانه روز در هر نقطه ای که قرار دارد به این سرویس دسترسی داشته باشد.
مدیرعامل جرینگ در خصوص تعرفه استفاده از این سرویس برای مشترکان همراه اول گفت: این موضوع در دست بررسی است و هنوز تعرفه ای نهایی نشده است اما با توجه به فضای رقابتی که وجود دارد قطعا مبلغی تعیین می شود که بسیار پایین تر از خرید توکن برای تولید رمز یک بار مصرف است.
طلوع افزود: به این ترتیب مشترکان همراه اول در کنار سایر قابلیت های گوشی های همراه خود از امکان جدیدی در مسیر افزایش امنیت استفاده از بانکداری الکترونیکی برخوردار می شوند.
وی در خصوص نحوه ثبت نام این سرویس برای مشترکان گفت: با توجه به اهمیتاحراز هویت در این سامانه، مشترکان همراه اول باید یک بار به بانک مورد نظر خود مراجعه کنند و پس از پر کردن فرم های مربوطه و احراز هویت توسط کارکان بانک رمز ورود به سیستم به آنها ارایه خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر