در حال خواندن
رقبای اپل نگرانند
0

یک هفته تا رونمایی از جدیدترین گوشی اپل باقی مانده که کم‌کم تولیدکنندگان خود را برای رقابتی سخت آماده می‌کنند.
نود آی سی تی – اپل از پنج سال پیش با عرضه نسخه اولیه آیفون رقابت سختی را در میان تولیدکنندگان به راه انداخت و از آن زمان تاکنون که سالی یک‌ دستگاه گوشی راهی بازار می‌کند، تمام سال سازندگان گوشی را تحت‌الشعاع خود قرار داده و همه را تحریک می‌کند که همیشه گوشی هوشمندی بسازند که توان رقابت با این گوشی را داشته باشد. با همه اینها زمان عرضه آیفون برای سایر تولیدکنندگان خیلی مهم است. برخی از آنها سعی می‌کنند همزمان با آیفون گوشی جدیدشان را معرفی کنند، اما بعضی مثل سامسونگ پیشاپیش برای مبارزه آماده می‌شوند و گوشی هوشمندی با قابلیت‌های ویژه طراحی و تولید می‌کنند تا رقابت را زودتر آغاز کنند.
اما این روزها، بازار تلفن همراه تب و تاب خاصی دارد و از آنجا که به رونمایی از جدیدترین گوشی اپل نزدیک می‌شود همه تولیدکنندگان منتظرند ببینند امسال محصول جدید اپل چیست.بر این اساس نوکیا قصد دارد از دو گوشی هوشمند جدیدش با پشتیبانی از ویندوز فون ۸ رونمایی کند، سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه IFA  در برلین از گوشی Note II رونمایی کرده، HTC گوشی هوشمندی مبتنی بر ویندوز فون ۸ ساخته، هواوی از دو گوشی هوشمند دوهسته‌ای رونمایی می‌کند و ZTE با جدیدترین محصول خود به رقابت با اپل می‌رود.
در این گزارش به برخی از گوشی‌هایی که همزمان با آیفون جدید اپل معرفی می‌شوند، می‌پردازیم.
 
Galaxy Note II N7100
گوشی N7100 نسخه پیشرفته‌تر نسخه اصلی Note  است که صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و از سرویس‌های شبکه LTE پشتیبانی می‌کند.
صفحه نمایش این گوشی ۵/۵ اینچی لمسی خازنی Super AMOLED  است. با وجود صفحه نمایش بزرگ، ضخامت ۴/۹میلی‌متری خیلی باریک به نظر می‌رسد.
اما وزن ۱۸۰ گرمی کمی سنگین است.
رابط کاربری گوشی  TouchWizو از جک صوتی ۵/۳ میلی‌متری، کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند. با این حال از سه نسخه ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند و دو گیگابایت RAM دارد.
از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به بلوتوث v4.0 با A2DP، فناوری NFC و microUSB v2.0 اشاره کرد.
دوربین گوشی ۸ مگاپیکسلی است، از زوم خودکار و فلش LED،با زوم لمسی، تشخیص صورت و لبخند و امکان فیلمبرداری با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه برخوردار است.
دوربین ثانویه این گوشی ۹/۱ مگاپیکسلی است و از نسخه ۴.۱ (Jelly Bean) سیستم عامل آندرویید پشتیبانی می‌کند.
پردازنده این گوشی چهارهسته‌ای ۶/۱ گیگاهرتزی Cortex-A9 است و از پردازشگر گرافیکی Mali-400MP،‌ مرورگر HTML5، GPS با A-GPS و فایل‌های صوتی و تصویری MP3/WAV/eAAC+/AC3/FLAC و MP4/DivX/XviD/WMV/H.264/H.263 و Word, Excel, PowerPoint, PDF پشتیبانی می‌‌کند.
باتری این گوشی هم ۳۱۰۰ میلی‌آمپری است که مدت زمان زیادی شارژ نگه می‌دارد.
Ascend G600 و Ascend G330 هواوی
هواوی قصد دارد همزمان با آیفون دو گوشی هوشمند خود رونمایی کند. گوشی‌های جدید هواوی دقیقا در روز رونمایی آیفون معرفی می‌شوند.
 Ascend G600 دارای صفحه نمایش ۵/۴ اینچی با وضوح تصویر ۹۶۰×540 پیکسل است.
حافظه داخلی این گوشی ۴ گیگابایتی است و ۷۶۸ مگابایت RAM دارد و از اتصالات Wi-Fi، بلوتوث، NFC و microUSB v2.0 پشتیبانی می‌کند.
دوربین این گوشی هم ۸ مگاپیکسلی است و از زوم لمسی، فلش LED و قابلیت نشان‌گذاری تصاویر بهره می‌برد.پردازنده گوشی ۲/۱ گیگاهرتزی دوهسته‌ای است و از نسخه ۴.۰.۴ (Ice Cream Sandwich) سیستم عامل آندرویید بهره می‌برد. باتری این گوشی هم ۱۹۳۰ میلی‌آمپری لیتیوم پلیمری است و از فایل‌های صوتی و تصویری MP3/WAV/eAAC+ و MP4/H.263/H.264 پشتیبانی می‌کند و از قابلیت حذف نویز با میکروفن اختصاصی برخوردار است.
Ascend G330 هواوی هم ویژگی‌های مشابهی دارد، اما صفحه نمایش در این گوشی ۴ اینچی است و دوربین به ۵ مگاپیکسل تقلیل یافته است.
پردازنده این گوشی هم یک گیگاهرتزی دوهسته‌ای است و از نسخه ۴.۰ (Ice Cream Sandwich) سیستم عامل آندرویید بهره می‌برد.
باتری گوشی هم ۱۵۰۰میلی‌آمپری است.
 
ZTE Grand X IN
شرکت چینی ZTE هم از جمله تولیدکنندگانی است که خود را برای رقابت با اپل آماده می‌کند.
ZTE جدیدترین گوشی خود را با نام Grand X IN همزمان با آیفون اپل رونمایی می‌کند.
این گوشی صفحه نمایش ۳/۴اینچی با وضوح تصویر ۹۶۰‍‍×540 پیکسل دارد.
Grand X IN در دو نسخه ۴ و ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از اتصالات GPRS، EDGE، Wi-Fi، بلوتوث، NFC و microUSB اشاره کرد.
دوربین این گوشی ۸ مگاپیکسلی با وضوح تصویر ۲۴۴۸×3264 پیکسل با زوم خودکار و فلش LED است و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را دارد.
سیستم عامل گوشی هم نسخه ۴.۰ (Ice Cream Sandwich) آندرویید است و از پردازنده ۶/۱ گیگاهرتزی Atom Z2460 اینتل بهره می‌برد.امکان حذف نویز با میکروفن اختصاصی، پشتیبانی از فایل‌های صوتی و تصویری MP3/eAAC+/WMA/WAV و MP4/H.263/H.264/WMV و باتری ۱۶۵۰ میلی‌آمپری لیتیوم یونی از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر