در حال خواندن
رشد ۳.۶ درصدی سرمایه‌گذاری بازار جهانی ICT در سال ۲۰۱۴
0

میزان سرمایه‌گذاری در صنعت جهانی فناوری اطلاعات(IT) در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۳.۸ تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم گویای رشد ۳.۶ درصدی رقم یادشده نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی است.
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی گارتنر، میزان سرمایه‌گذاری در صنعت جهانی فناوری اطلاعات(IT) در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۳.۸ تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم گویای رشد ۳.۶ درصدی رقم یاد شده نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی است.
مرکز تحقیقاتی گارتنر اعلام کرده است که این مسئله برای دنیای دیجیتالی یک فرصت محسوب می‌شود که مدیران IT جهانی را برانگیخته می‌کند.
“پیتر ساندرگارد”( Peter Sondergaard) معاون ارشد و مدیر تحقیقات جهانی گارتنر اعلام کرد دنیای دیجیتالی هم‌اکنون ایجاد شده است.
این نتایج که مربوط به بودجه‌بندی هر یک از بخش‌های فناوری می‌شود، مجموع بودجه این صنعت جهانی را مشخص می‌کند. به اعتقاد گارتنر، در حال حاضر هر یک از شرکت‌ها به یک شرکت فناوری تبدیل شده‌اند، هر مرکز کسب‌وکار به یک رهبر دیجیتالی تبدیل شده و هر شخص به عنوان یک شرکت فناوری محسوب می‌شود. این‌ها نتیجه آغاز یک عصر جدید است: اقتصاد صنعتی دیجیتال.
ساندرگارد در این خصوص گفت: «”اقتصاد صنعتی دیجیتال” به دنبال “پیوند نیروها” شکل می‌گیرد که در نهایت می‌توان آن را محل تلاقی و ادغام سیستم‌های پردازش ابری، سیستم‌های همکاری اجتماعی، ابزارهای موبایلی و اطلاعات دانست. طرح “اینترنت برای همه چیز” با ادغام کردن دنیای فیزیکی و دیجیتالی به این جریان کمک می‌کند».

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر