در حال خواندن
راه حل ۵۰۰ دلاری برای شناسایی پهپادهای جاسوس
0

شرکت سازنده مدعی است این ابزار در قالب سه جعبه کوچک مجزا عرضه می شود که در کنار هم شبکه‌ای را برای شناسایی پهپادهای در حال پرواز شکل می دهند.
با افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و نگرانی از نقض حریم شخصی، ابزاری اختصاصی برای شناسایی این هواپیماها طراحی شده است.به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این ابزار که پس از یک سال تحقیق و بررسی توسط موسسه Domestic Drone Countermeasures طراحی شده هم می‌تواند مالک خود را از حضور هواپیمای بدون سرنشین در محیط اطراف مطلع کند و هم جلوی تصویربرداری و عکس برداری آن را بگیرد.این ابزار حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد و قرار است در آینده نزدیک روانه بازار شود. نمونه های آزمایشی این وسیله با موفقیت توانسته پهپادهای مهاجم را شناسایی کند، اما برای کسب اطمینان از صحت عملکرد این وسیله باید آزمایش ها و بررسی های بیشتری به عمل آید.شرکت سازنده مدعی است این ابزار در قالب سه جعبه کوچک مجزا عرضه می شود که در کنار هم شبکه‌ای را برای شناسایی پهپادهای در حال پرواز شکل می دهند.این سیستم پس از شناسایی پهپاد مهاجم زنگ خطر را به صدا درمی آورد و پیامی را برای گوشی تلفن همراه مالک خود ارسال می کند.  

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر