در حال خواندن
دولت: صداوسیما پول وزارت ارتباطات را نمی‌دهد
0

کسب رتبه دوم منطقه سرانه پهنای باند اینترنت تا پایان سال ۹۴ و افزایش سهم صنعت فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی به ۲ درصد از مهمترین اهداف برنامه پنجم است که در صورت کاهش بودجه وزارت ارتباطات علاوه بر مختل شدن توسعه ارتباطات در مناطق محروم و تاثیر آن بر سایر بخش های اقتصادی کلان موجب کاهش رشد اقتصادی کشور خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آبان ماه سال جاری ماده واحده لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات به تصویب رسید که بر اساس آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند ۱۰۰ درصد مبالغی که به عنوان حق الامتیاز و حق الاسهم وصول می کند در بودجه خود برای توسعه خدمات زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم روستایی در نظر بگیرد. این خبر باعث شد امکان تحقق برنامه های تعیین شده در برنامه پنجم توسعه در مناطق محروم در زمان باقیمانده واقعی شود، اما به نظر می رسد این روزها نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق با اختصاص سه هزار میلیارد ریال از منابع فوق به سیگنال رسانی صدا و سیما و کاهش اعتبارات مذکور تمایلی به تحقق کامل برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه ict ندارند و سازمان صدا و سیما را که منابع درآمدی متعددی دارد از این محل تامین کردند. فراهم نمودن امکان دسترسی پر سرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات جهت اتصال ۶۰ درصد خانوار ها و کلیه کسب و کارها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت تا پایان برنامه پنجم یعنی تا پایان سال ۹۴ نیازمند حمایت جدی نمایندگان مجلس است که با تصمیمات فعلی کمرنگ تر شده است. جالب آن که، بر اساس شنیده ها از منابع موثق سازمان صدا و سیما تاکنون بدهی خود بابت استفاده از فرکانس و همچنین خدمات ارتباطی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت نکرده و ظاهرا تمایلی به پرداخت بدهی خود به دولت ندارد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر