در حال خواندن
دلیل ابطال اوراق مشارکت هنوز مشخص نیست
0

در حالی که بانک مرکزی از ابطال اوراق مشارکت فروخته شده شرکت ارتباطات زیرساخت تا ۲۰ مردادماه جاری خبر داده است هنوز مدیران این شرکت از دلایل این تصمیم اطلاع ندارند.
نود آی سی تی – مهدی خدایی مدیرکل روابط عمومی شرکت زیرساخت با بیان این مطلب گفت: مدیران شرکت زیرساخت نیز پس از انتشار خبر در رسانه ها از این موضوع اطلاع یافته اند.
وی افزود: متاسفانه در این زمینه به هیچ وجه شرکت زیرساخت در جریان قرار نگرفت و هنوز از دلایل این موضوع اطلاع نداریم.
وی با بیان اینکه این اولین بار است که بانک مرکزی اقدام به ابطال اوراق مشارکت فروخته شده می کند گفت: تاکنون در تاریخ بانکی کشور به یاد ندارم که بانک مرکزی خودش مجوز فروش اوراق مشارکتی را بدهد و بعد چند ماه اقدام به ابطالش کند.
وی در خصوص اینکه چه میزان اوراق مشارکت به فروش رفته است افزود: قرار بود ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مشارکت در جهت توسعه شبکه زیرساخت هزینه شود که در مرحله اول فروش اوراق مشارکت بخشی از این سرمایه گذاری جذب شد.
وی گفت: در حال حاضر مدیران زیرساخت در حال پیگیری مرحله دوم فروش اوراق مشارکت بودند که این اتفاق افتاد.
وی در خصوص اینکه آیا سرمایه جذب شده از طریق اوراق مشارکت به شرکت زیرساخت پرداخت شده است افزود: بانک ملی به عنوان بانک عامل تمامی پول را در حسابی واریز کرده و هنوز یک ریال هم به زیرساخت پرداخت نشده است.
 
بانک مرکزی:  اوراق مشارکت شرکت زیرساخت از ۲۰ مرداد باطل می شود
براساس نامه بانک مرکزی، اوراق مشارکت شرکت ارتباطات زیرساخت از ۲۰ مرداد ماه جاری ابطال می‌ شود.
بر این اساس به خریدارانی که قبل از تاریخ فوق برای بازخرید اوراق به شعب این بانک مراجعه کنند، سود روز شمار با نرخ ۲۰ درصد پرداخت می‌شود.
روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد: در صورت مراجعه بعد از تاریخ مذکور، سودی بابت زمان سپری شده از تاریخ آخرین مهلت به اوراق مذکور تعلق نخواهد گرفت و مبلغ اصل اوراق به همراه سود روز شمار تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۲ به آنها پرداخت می شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر