در حال خواندن
دستگیری فردی به اتهام سوء استفاده از اشتراک خط اینترنت
0

رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطاعات استان خراسان‌شمالی از دستگیری فردی خبر داد که با دسترسی غیرمجاز به خط اشتراک ADSL از آنان سواستفاده می‌کرد.
نود آی سی تی – سرهنگ یلی با بیان اینکه پیرو گزارش اخذ شده از یکی از شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت پرسرعت استان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با دسترسی غیرمجاز به خط اشتراکADSL یکی از مشتریان اقدام به سوء استفاده از حق اشتراک وی ‌کرده‌اند گفت: ﻤﺄموران تحقیقات خود را آغاز کرده و دریافتند که خط اشتراک مربوط به یکی از ارگان‌های دولتی استان است که مسوولان مربوطه از این موضوع مطلع نبودند.
وی با بیان اینکه در بررسی‌ کارشناسان متهم شناسایی و دستگیر شد افزود: متهم با سوء‌استفاده از ناآگاهی شاکی بر نحوه استفاده صحیح از اینترنت پرسرعت و چگونگی کاربرد آن به سیستم نفوذ کرده بود.
یلی افزود: نکته اول در این پرونده آن است که متهم از پایین بودن سطح امنیت این شرکت استفاده کرده و کاربران را شناسایی می‌کرده و نکته دیگر اینکه پس از اتصال به سیستم هدف، سیستم با ارایه مدل مودم درخواست نام کاربری و پسورد را پیدا می‌کرد که در این موقع متهم از این شکاف امنیتی که کاربر سیستم هدف ایجاد کرده و برای مودم خویش نام کاربری ایجاد نکرده است بهره‌برداری کرده و به راحتی از اعتبار اشتراک وی سوء استفاده می‌کرده است.
منبع:‌ایسنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر