در حال خواندن
در جیلبریک روی iOS 11.1.2 سیدیا وجود ندارد
0

علی رغم اینکه جیلبریک آیفون از دید بسیاری از افراد چندان منطقی به نظر نمی رسد، ولی بسیاری بر آن اصرار دارند. چندی پیش در خبر جیلبریک iOS 11.2.1 را خواندید. البته جزئیات فنی آن اعلام نشده بود و تنها به منظور یک پروژه تحقیقاتی انجام شده بود. ولی در هر حال مشخص بود که این امکان روی آیفون ۱۰ وجود دارد. به تازگی نحوه جدید جیلبریک به نام «LiberiOS» به طور عمومی منتشر شده که این امکان را روی iOS 11.1.2 آیفون های ۱۰ ۸ پلاس و نیز آیفون های قدیمی تر فراهم می کند.

روش جیلبریک اخیر untethered نیست

البته همه خبرهای خوشایند نیست و اشکالاتی هم وجود دارد. این جیلبریک untethered نبوده، بدین ترتیب با هر بار ریست کردن موبایل باید از روش های دیگر (از جمله اتصال مجدد به کامپیوتر) برای بوت کردن مجدد دستگاه بهره بُرد. همچنین در حال حاضر این متد تنها روی نسخه های ۱۱٫۰ و ۱۱٫۱٫۲ سیستم عامل iOS قابل اعمال است. اگر در حال حاضر به نسخه ۱۱٫۲ به روز رسانی کرده اید، تمام شانس استفاده از این روش را از دست داده اید.

در روش LiberiOS امکان استفاده از سیدیا وجود ندارد

همچنین در صورت استفاده از روش LiberiOS امکان استفاده از «سیدیا» وجود ندارد؛ زیرا این اپلیکیشن با سیستم عامل هایی که اساساً ۶۴ بیتی هستند (از جمله iOS 11) سازگار نیست. بدین ترتیب نمی توان از برنامه های غیر رسمی که توسط سیدیا ارائه می شوند، استفاده نمود.

علی رغم تمام مشکلات و محدودیت هایی که ممکن است جیلبریک (خصوصاً این نسخه تازه ارائه شده) برای آیفونتان ایجاد کند، می توانید راهنمایی های بیشتر در این مورد را از اینجا مشاهده نمایید. فراموش نکنید که قبل از جیلبریک از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید. همچنین در این صورت شما تنها فرد مسئول در برابر هر اتفاقی که برای گجتتان بیفتد، هستید.

کارکنان «علی بابا» در چین موفق به جیلبریک iOS 11.2.1 شده اند

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر